Romsilva: Concurența la licitațiile pentru vânzarea de lemn a adus în 2015 un plus de 169 mil. lei în acest an

Romsilva: Concurența la licitațiile pentru vânzarea de lemn a adus în 2015 un plus de 169 mil. lei în acest an
scris 27 aug 2015

Concurența la licitațiile organizate de Romsilva în primele șapte luni ale acestui an pentru vânzarea de lemn a făcut posibilă creșterea prețului mediu de vânzare cu peste 27% față de cel de pornire, aducând un plus de peste 169 de milioane de lei, se arată într-un comunicat transmis de regie.

Romsilva a oferit la licitație în primele șapte luni ale acestui an un volum de 6,625 milioane m³ de lemn la un preț mediu de pornire a licitațiilor de 119,72 lei/m³, iar în urma procedurilor legale de valorificare, a fost adjudecat un volum total de 6,287 milioane m³ cu un preț mediu de vânzare de 153,07 lei/m³.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, suma încasată în urma licitațiilor a fost de 962,3 milioane de lei, față de 793,1 milioane de lei, valoarea de pornire, diferența de peste 169 de milioane de lei fiind o consecință a concurenței la licitații, care a dus la creșterea prețului mediu de vânzare cu peste 27,8% față de prețul mediu de pornire a licitațiilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Anunțul vine în contextul în care Consiliul Concurenței a anunțat la jumătatea lunii august că Romsilva trebuie să separe cele două activități de administrator și operator pe piață.

RNP Romsilva desfășoară atât activități de administrator, cât și de agent economic, ceea ce îi oferă avantaje de natură concurențială în raport cu ceilalți concurenți, arată raportul preliminar pe piața lemnului realizat de Consiliul Concurenței.

Potrivit CC, legislația (respectiv Regulamentul din 11 noiembrie 2010 privind vânzarea masei lemnoase care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică a statului) prevede că RNP-Romsilva poate achiziționa lemn fasonat și lemn prelucrat (cherestea, prefabricate etc) din fondul forestier pe care îl administrează, fără licitație sau concurs de oferte. Abia după ce își reține necesarul de consum, Romsilva valorifică prin licitație masa lemnoasă rămasă.

"Consiliul Concurenței atrage atenția că, în aceste condiții, Romsilva trebuie să separe cele două activități de administrator și operator pe piață. În plus, în cazul în care comercializează masa lemnoasă este necesară o procedură competitivă de piață (licitație/concurs de oferte). De asemenea, legislația actuală permite organizarea de licitații cu strigare și în situația în care există un singur participant la licitație, situații în care nu se manifestă concurența", se spune într-un comunicat al CC, citat de Agrepres.

În replică, Romsilva spune că posibilitatea adjudecării masei lemnoase la licitații, în cazul în care este un singur ofertant, este tocmai o consecință a situației concurenței, diferită de la o zonă la alta, chiar între ocoale silvice din același județ.

"Trebuie cunoscut faptul că, în spatele unei operațiuni de vânzare a masei lemnoase pe picior se află de fapt o lucrare silvică ce trebuie realizată la momentul optim, în anumite termene și cu respectarea restricțiilor specifice. Întârzierea efectuării lucrărilor silvo-tehnice are efecte in dezvoltarea ulterioară a pădurilor, cu consecințe din cele mai negative pentru pădure", spun reprezentanții Romsilva. 

viewscnt
Afla mai multe despre
romsilva
licitații
concurență