Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 30,6 milioane de lei în primul semestru din 2024, o creștere cu 7% față de S1 2023, EBITDA de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 1,4 milioane de lei, un avans de 15%.
„Prima jumătate a acestui an a adus o evoluție oscilantă a sectorului agricol din România, deși primul trimestru arătase foarte promițător, cerealele și rapița pornind bine în vegetație, ceea ce oferea premise pentru recolte cu un randament foarte bun. Ulterior, culturile de primăvară au fost înființate în condiții climatice bune, având și ele o pornire reușită în vegetație.
Totuși, ca urmare a prețurilor mici la cereale, în T1 2024 a existat o reticență majoră din partea fermierilor în utilizarea tehnologiilor mai avansate. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, seceta și canicula au afectat toate culturile, atât pe cele de toamnă, care au avut producții mai mici la hectar comparativ cu estimările, cât și pe cele de primăvară. În ciuda evoluției nefavorabile a sectorului agricol, datorită strategiilor de business adaptate nevoilor actuale ale fermierilor, compania noastră a înregistrat venituri și profit în creștere în comparație cu 2023. Toate categoriile de venituri au înregistrat un trend pozitiv, deși creșterile au fost marginale, ca urmare a situației financiare dificile a fermierilor”, a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
În ceea ce privește împărțirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primul semestru din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a crescut cu 4% față de S1 2023, până la 12 milioane de lei. Veniturile din vânzarea de fertilizanți au ajuns la 10,7 milioane de lei, în urma unei creșteri de 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Semințele input au înregistrat vânzări de 7,5 milioane de lei, o majorare cu 10% în comparație cu primele șase luni din 2023. În plus, activitatea de trading de cereale a generat vânzări de 4,9 milioane de lei, +4%, în timp ce vânzarea de combustibil input a crescut cu 4% față de S1 2023, la 216 mii de lei.
Pentru perioada următoare, Agroland Agribusiness se va concentra pe îmbunătățirea proceselor interne, pe consolidarea prezenței geografice și pe extinderea zonei de activitate în partea de vest a României. În ceea ce privește portofoliul de produse, compania va continua să aducă produse noi pe piața din România, cu soluții tehnologice adaptate la specificul pieței și la clima din România. Începând din acest an, prin colaborări cu fermierii din portofoliul său, compania va începe producția de genetică proprie cu soiuri exclusive de păioase – grâu, orz și triticale.
„Deși situația sectorului agroalimentar din România rămâne una precară ca urmare a secetei prelungite, există în continuare oportunități pe care nu le-am exploatat până în prezent și care vor deveni prioritare în strategia noastră viitoare. Suntem încrezători că, în pofida tuturor acestor influențe externe, fermierul român este în căutare de soluții și produse care să îi permită să facă față provocărilor actuale. În acest sens, venim și în acest an în întâmpinarea nevoilor lor cu soluții adaptate și adaptabile noilor condiții pedoclimatice, atât pe partea de genetică-semințe, cât și pe partea de inputuri. Avem deja experiența necesară pentru a gestiona corect această perioadă volatilă traversată de fermieri și vom continua să fim alături de clienții noștri pentru obținerea de culturi rentabile”, a adăugat Florin Radu.
Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 23 de milioane de lei.