De peste 1 an grătarul pe care sfârâiau zemoșii mititei, în pădurile de pe lângă marile orașe, pentru mulți a devenit istorie.
Restricțiile impuse din cauza pandemiei de COVID-19 au venit la pachet cu schimbări în comportamentul de consum al românilor și asupra modului în care aceștia se raportează la hrană.
De altfel, pasionații de grătare din România s-au reorientat în pandemie către produsele din carne (printre care și mititei) în ambalaje cu gramaje mai mici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Restricțiile impuse de pandemie s-au răsfrânt, așa cum era de așteptat, și asupra modului în care socializăm și ne raportăm la hrană. Dacă în trecut vorbeam de milioane de mici care se consumau de 1 Mai, acum se cumpără în casolete mai mici, strict pentru consumul unui număr redus de persoane. Nu se mai fac stocuri, se cumpăra cât se consuma. Aceeași tendință o întâlnim și în cazul produselor din carne unde se caută gramajele mai mici”, a declarat Dana Tănase, director executiv al Asociației Române a Cărnii (ARC), scrie Agerpres.
În anii de dinainte de pandemie, statisticile ARC arătau că numai în preajma zilei de 1 Mai se înregistra pe piața locală un consum de 30 de milioane de mititei, iar raportat la populația activă, reieșea că un român consuma mititei într-o zi, cum era cea de 1 Mai, cât pentru o lună întreagă.
În 2021, Paștele și 1 Mai cad în aceeași perioadă, ceea ce va aduce un consum mai mare de carne miel sau produse specifice sărbătorilor pascale decât de mititei. Numărul de miei sacrificați în acest an de Paște va fi aproape similar cu cel de anul trecut, când au fost sacrificate aproximativ două milioane de capete, însă în ceea ce privește specialitățile de Paște, cum ar fi drobul, unii procesatori înregistrează deja o creștere a vânzărilor cu 14%, comparativ cu anul trecut.