Costul unui mic-dejun în Marea Britanie care include pâine prăjită, ouă, cârnați, slănină și fasole a crescut cu 7% față de anul trecut. În cazul în care o persoană achiziționează toate ingredientele necesare pentru prepararea unui mic-dejun cu alimente prăjite, costul total se ridică în prezent la 6,83 de lire sterline, anunță compania de cercetare Kantar. De asemenea, prețurile cresc la cel mai rapid ritm din ultimii 40 de ani, relatează BBC.
Prețurile la alimentele din Marea Britanie au crescut cu cel mai rapid ritm din 2009. În ultimele 4 săptămâni, prețurile au crescut cu 7% comparativ cu anul trecut, oamenii fiind din ce în ce mai îngrijorați de banii pe care îi cheltuiesc săptămânal pe alimente, scrie News.ro.
Costurile alimentelor, combustibilului și energiei au crescut recent, parțial din cauza războiului din Ucraina, situație care afectează populația.
Prețurile alimentelor sunt la ora actuală a doua cea mai mare preocupare a familiilor, după creșterea facturilor la energie, mai precizează Kantar.
Potrivit Kantar, 22% dintre gospodării afirmă că se luptă să facă față cheltuielilor. Creșterea prețului săptămânal la produsele alimentare este alarmantă pentru peste 9 din 10 persoane.
Prețurile cresc cel mai rapid la produse precum hrana pentru câini, gustările sărate și carnea de vită proaspătă, deși sunt în scădere în rândul băuturilor spirtoase.
”Oamenii resimt cu adevărat presiunea la casele de market din supermarket și trebuie să își adapteze bugetele și mai mult pentru a face față creșterii prețurilor”, a declarat Fraser McKevitt, șeful departamentului Kantar de retail și consumatori.
CREȘTEREA INFLAȚIEI
Cele mai recente cifre referitoare la inflație au arătat că prețurile din Marea Britanie cresc la cel mai rapid ritm din ultimii 40 de ani.
Banca Angliei a avertizat că inflația ar putea ajunge la 10% în câteva luni.
Un șef din industria alimentară a avertizat că prețurile alimentelor ar putea crește cu până la 15% în acest an.
Un studiu al companiei de cercetare de piață YouGov a constatat că 2 din 5 britanici au fost nevoiți să reducă cheltuielile sau să nu mai cheltuiască deloc bani pe haine, mese în oraș, produse alimentare neesențiale și mâncare la pachet în ultimele șase luni.
Între timp, unul din cinci a redus sau a încetat să cheltuiască pentru excursii de o zi, vacanțe și combustibil.
Potrivit Kantar, vânzările de produse alimentare din Marea Britanie au scăzut cu 4,4% în cele 12 săptămâni până la 15 mai, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când restricțiile din pandemie au stimulat vânzările.