Lăptăria cu Caimac atrage 4 milioane euro printr-un plasament privat de acțiuni

Lăptăria cu Caimac atrage 4 milioane euro printr-un plasament privat de acțiuni
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 apr 2021

Agroserv Măriuța SA, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat cu succes plasamentul privat de acțiuni prin care a atras 19,4 milioane de lei, echivalentul a 4 milioane de euro. Acțiunile vor fi listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare de la Bursa de Valori București, aceasta fiind cea mai mare ofertă de acțiuni realizată până acum pe această piață.
 

Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)
Urmărește-ne și pe Google News

În cadrul plasamentului privat cu o valoare totală de 19,4 milioane lei, compania a oferit spre vânzare 431.020 de acțiuni emise prin majorare de capital social (24,9% din total actiuni), la un preț de 45 de lei/acțiune, oferta fiind adresată unui număr de până la 150 de investitori. Plasamentul a fost suprasubscris de 3,6 ori, în total fiind înregistrate subscrieri de aproximativ 70 milioane de lei, în condițiile în care subscrierea maximă pe investitor a fost limitată la 1 milion de lei. În urma încheierii cu succes a plasamentului, evaluarea companiei se situează la aproximativ 16 milioane euro.

Lăptăria cu Caimac este primul business cu activitate în domeniul lactatelor care urmeaza să se listeze pe piața AeRO a BVB, după ce în noiembrie 2020 a listat o emisiune de obligațiuni de 3 milioane de euro, cu o dobândă de 5.25% și scadență în 2025.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

„Compania a revenit în atenția investitorilor prin acest plasament privat de acțiuni și ne-am bucurat de interesul în creștere al acestora. Totul a mers foarte bine, oferta a fost suprasubscrisă și suntem foarte mulțumiți că planurile noastre pentru viitor au fost primite cu entuziasm. Este un al doilea pas major pentru noi, după listarea de obligațiuni în iarnă”, a declarat Adrian Cocan, Manager de proiect al Lăptăriei cu Caimac.

Următorul pas este pregătirea documentelor necesare pentru admiterea acțiunilor la tranzacționare pe Sistemul Multilateral al Bursei de Valori București. Lăptăria cu Caimac își propune ca prima zi de tranzacționare să aibă loc în termen de o lună, sub simbolul MILK.

Fondurile obținute din listarea acțiunilor vor fi folosite pentru dezvoltarea fabricii, și anume, construirea unei stații de spălare sticle și borcane, sisteme de utilități și depozitare ambalaje în diverse stadii.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă

„Am crescut continuu de la lansarea fabricii, am ajuns astăzi la un număr de 15 produse pe raft, iar cifrele lunare ale ambalajelor puse în piață devin extrem de importante. Construim secția de unt și brânză și mărim capacitățile de producție a acidofilelor. Economiile apărute în urma reutilizării ambalajelor vor fi foarte importante pentru profitabilitatea companiei, pentru capacitatea viitoare de a susține dezvoltarea. Ne dorim realizarea unui sistem național de recuperare și refolosire ambalaje, destinat consumatorilor. Cea mai costisitoare componentă este stația de spălare sticle și borcane, care constă într-o hală cu mai multe sectoare de depozite, dar și o cameră curată, destinată roboților și utilajelor care vor realiza spălarea și dezinfectarea ambalajelor. Impactul asupra mediului va fi unul major și acest proiect vine în completarea multor altora deja realizate, ce au implicat procese modificate pentru a reduce consumurile de apă, energie, dar și emisii de carbon. Continuăm pe drumul ambițios asumat, acela de a deveni o companie carbon neutral până în 2030.” a declarat Adrian Cocan, Manager de proiect al Lăptăriei cu Caimac.

Agroserv Măriuța SA a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac.

viewscnt
Afla mai multe despre
lăptăria cu caimac
actiuni