Din creditele cu o valoare cumulată de 52 de milioane de euro pe care Fabrica de Lapte Brașov, producătorul local al brandurilor Olympus și Oly, controlat de investitori greci, împreună cu subsidiara bulgară a grupului elen, Tyrbul EAD, urmează să le acceseze, aproape jumătate vor fi direcționate către investiția din România.
”Ca și până acum, încă de la intrarea pe piața din România, considerăm că există un potențial foarte mare de creștere, motiv pentru care ne îndreptăm eforturile spre consolidarea portofoliului de produse și identificarea nevoilor consumatorilor, de aici și îndreptarea investițiilor către extinderea liniilor de producție și a echipamentelor de logistică. Romania reprezintă în continuare un mediu cu adevărat atractiv pentru calitatea materiei prime și a forței de muncă, astfel că vom direcționa 25 de milioane de euro către Fabrica de Lapte de la Hălchiu, județul Brașov”, a spus pentru Profit.ro, Ilias Pliatsikas, director general Olympus Romania.
Grupul elen, fondat de familia Sarantis în 1950, este prezent pe piața din România din 1999. În 2011, grecii au inaugurat fabrica din Brașov, în urma unei investiții inițiale de 55 de milioane de euro. Astfel, cele 25 de milioane de euro care urmează să fie investite la Brașov reprezintă aproape jumătate din investiția inițială pe care grecii au făcut-o în România.
Profit.ro a scris la finalul lunii mai că Fabrica de Lapte Brașov împreună cu subsidiara bulgară a grupului elen, Tyrbul EAD, vor lua credite cu o valoare cumulată de 52 de milioane de euro (din care 50 de milioane de euro de la Banca de Comerț și Dezvoltare a Mării Negre și de la Banca Internațională de Investiții).
CITEȘTE ȘI Grecii de la Olympus împrumută 52 de milioane de euroAcționarii Fabricii de Lapte Brașov sunt Michail și Dimitrios Sarantis (fiecare având 2,3% din acțiuni), Tyras SA (cu 16,7%, în cadrul căreia cei doi frați Michai și Dimitrios Sarantis sunt președinte și, respectiv, director general), Aneta Kampagianni și Paraskevi Lappa (fiecare cu câte 0,78%) și Hellenic Dairies (cu 77%).
Fabrica de Lapte Brașov a avut o cifră de afaceri de 77 milioane de euro anul trecut, cu 12% mai mult față de 2014, și a anunțat, inițial, că pregătește investiții de cel puțin 10 milioane de euro în următorii doi ani în fabrica de la Hălchiu, din județul Brașov.
În prezent, 60% din producția totală a fabricii merge către export, iar 40% către piața internă. Printre țările în care ajung produsele Olympus se numără Italia, Germania și Austria.
Principalii competitori ai Olympus, pe o piață estimată la 800 de milioane de euro, sunt FrieslandCampina (Napolact), Albalact, Covalact, Danone.