Distribuție pe Gustate, companie de distribuție și producție alimentară care activează în sudul României, urmează să realizeze un plasament privat pe Bursa de Valori București pentru a atrage 2 milioane de euro prin majorare de capital social. Suma va susține compania să își continue investițiile planificate până la finalul anului 2022, printre care achiziția unității de producție pe care acum o utilizează în regim de închiriere.
Distribuție pe Gustate este o companie de distribuție și producție de preparate din carne care activează în zona Olteniei și a Munteniei. Compania, lansată în 2011. A avut afaceri de 11,1 milioane de euro anul trecut. Inițial a activat doar pe segmentul de distribuție, dar
începând cu anul 2019 s-a extins și pe zona de producție a preparatelor din carne prin dezvoltarea propriului brand: Mezeluri din Bănie.
Plasamentul privat va permite companiei să-și continue creșterea într-un ritm accelerat pe cele trei linii de business principale: distribuție de produse alimentare, extinderea propriei rețele de magazine și producția de preparate din carne sub brandul “Mezeluri din Bănie”.
Discuții pentru achiziția anul acesta a unei fabrici de carne în Dolj
“Prin aceste fonduri vom crește viteza procesului investițional în două direcții: achiziția anul acesta a unei unități de producție pentru preparate din carne în județul Dolj și îmbunătățirea costurilor de producție și pentru achiziția de materii prime, ceea ce va crește marja și profitul companiei. De asemenea, o parte din sumă va fi folosită pentru digitalizarea firmei și investiții în marketing pentru creșterea brandului Mezeluri din Bănie. În viitorul apropiat avem în vedere și extinderea propriei rețele de magazine în principalele orașe din sudul României”, afirmă Bogdan Asan-Mic, acționar și administrator al Distribuție pe Gustate.
Tranzacția pentru achiziția fabricii din județul Dolj urmează să fie finalizată în această lună.
Target 2021: afaceri de 60 milioane lei și creșterea profitabilității
Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 54 milioane de lei (11,1 milioane euro), în creștere cu 50% față de 2019 ca urmare a încheierii de contracte noi. De asemenea, compania a încheiat anul 2020 cu un profit net de 1,9 milioane de lei și estimează un rezultat net de 4,4 milioane lei pentru anul 2021. În prezent, Distribuție pe Gustate are 128 angajați și estimează să ajungă la 250, la finalul anului 2022.
“Pentru anul acesta ne-am bugetat o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de lei și o îmbunătățire a profitabilității. Creșterea profitului va fi determinată de faptul că o parte importantă din fondurile atrase prin acest plasament privat vor fi îndreptate către achiziția de bunuri și materii prime la prețuri semnificativ mai competitive decât în prezent”, adaugă Bogdan Asan-Mic.
Compania are o rețea de 14 magazine în orașele Pitești, Costești, Ploiești, Drăgășani, Balș, Craiova, Corabia, Târgu Jiu, Strehaia, București. În planul de investiții pe termen de 3-5 ani, managementul companiei planifică să deschidă magazine și depozite cash&carry î în principalele orașe din sudul României, acolo unde compania activează și cu distribuția proprie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Reacția Coca Cola după ce Cristiano Ronaldo i-a aruncat sticlele. Ronaldo a făcut reclamă anterior branduluiDe asemenea, conducerea companiei este în discuții cu distribuitori, retaileri și platforme de livrare astfel încât produsele Mezeluri din Bănie să fie distribuite la nivel național.
Distribuție pe Gustate are circa 1.500 clienți business-to-business în județe precum Argeș, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți, Hunedoara, Teleorman, Prahova, Dâmbovița, Ilfov.
În primul trimestru al anului 2021, brandul ”Mezeluri din Bănie” a trecut printr-un rebranding care a avut ca obiectiv schimbarea etichetelor, dar și repoziționarea brandului de preparate din carne. Printre inițiativele companiei în zona de marketing se numără și sponsorizarea echipei de fotbal CS Universitatea Craiova.
Pentru 2021 conducerea companiei și-a bugetat o cifră de afaceri de 60 de milioane de lei.