Noul director general al producătorului Napolact, Cornel Cărămizaru, estimează pentru anul acesta o creștere a afacerilor cu până în 5% și, de asemenea, speră într-o revenire pe profit, după ce, în ultimii patru ani a înregistrat pierderi.
”Anul acesta vrem o creștere cu low single digit (de până la 5% - n.r.) pentru că obiectivul este îmbunătățirea performanței companiei (...) Ne dorim să ajungem pe profit în acest an, pierderile de anul trecut s-au mai diminuat (față de cele raportate în 2013 – n.r.)”, a spus Cornel Cărămizaru.
În perioada 2012-2014, pierderile cumulate înregistrate de producătorul de lactate au fost de 81,85 de milioane de lei (18,47 de milioane de euro), potrivit informațiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanțe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, Cărămizaru a menționat că ”rulajul total în 2015 nu a înregistrat o schimbare semnificativă față de 2014”, atunci când compania a înregistrat afaceri de 400,6 milioane de lei (90,2 milioane de euro).
Brandul Napolact, cel către care merg toate investițiile olandezilor, înseamnă 60% din totalul afacerilor, iar restul este reprezentat de mărcile Milli, Oke, Dots și Campina, dar și de produsele pentru mărci private.
Grupul olandez a reorganizat activitatea din România, astfel că fabrica din Carei a fost închisă, iar rețeaua de distribuție a fost reorganizată. Drept urmare, potrivit raportului pe anul 2015 al FrieslandCampina și numărul de angajați a fost redus cu 280 de persoane față de câte erau la 31 decembrie 2014”. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, în 2014, FrieslandCampina avea 440 de angațați.
În același document mai este menționat faptul că volumele, cota de piață și profitul operațional au crescut în România și în Ungaria, în 2015, ”după câțiva ani dificili”, un rol important jucându-l reorganizarea afacerii.
De-a lungul timpului, FrieslandCampina a închis mai multe fabrici pe care le deținea în România, considerate ineficiente, respectiv Deta și Satu Mare în 2007, Huedin în 2008 și Țaga în 2013. Fabrica de la Țaga și-a reluat însă activitatea în 2014, dar producția este realizată de Fabrica de brânzeturi Transilvania, în urma unui acord cu proprietarul acesteia. În prezent, grupul olandez operează în România fabrici în Târgu-Mureș (Mureș) și la Baciu (Cluj).
CITEȘTE ȘI Jan Willem Kivits pleacă la FrieslandCampina Rusia. Noul CEO al producătorului Napolact - un românÎn acest an, compania are bugetate investiții operaționale în fabrici de 2,5 milioane de euro care vor fi direcționate fie către achiziția de tehnologie nouă fie pentru retehnologizare.
Producătorul Napolact lucrează cu circa 500 de unități care îi furnizează lapte, dintre care 15 sunt certificate ecologic. ”Am importat sub 10% din cantitatea totală de lapte folosită în 2015. Restul este lapte din România”, a mai spus Cornel Cărămizaru.
”În 2015, piața a crescut cu 5%-6% și va crește în continuare”, a mai precizat directorul general al FrieslandCampina în România. Cărămizaru a explicat că, pentru acest an, FrieslandCampina se va concentra în continuare pe creșterea brandului Napolact, dar și pe segmentul bio, despre care spune că a înregistrat un avans, la nivelul pieței, de la 1% la 2%.
Producătorul Napolact are o cotă de 10% dintr-o piață estimată la 800 de milioane de euro, iar principalii competitori sunt Albalact, Danone, Covalact, Olympus, Hochland sau Delaco.