Producătorul de ambalaje Tetra Pak estimează că piața lactatelor bio din România va continua să crească în următorii ani, atât pe segmentul lactatelor, cât și în rândul produselor cu valoare adăugată, precum brânzeturile. Astfel, piața va ajunge la peste 28 de milioane de lei (6,3 milioane de euro) în 2020, față de 19,6 milioane de lei (4,4 milioane de euro) cât a fost în 2015, explică producătorul, citând datele Euromonitor International.
“Românii înțeleg din ce în ce mai mult că este important să facă alegeri alimentare sănătoase, iar laptele bio, alături de întregul segment de lactate organice, se află tot mai des în coșul de cumpărături al acestora. (...) În general, așteptările consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din țările în dezvoltare verificând pe etichetele și ambalajele produselor și băuturilor dacă sunt obținute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul, iar 29% verifică dacă sunt organice”,spune Cătălina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe.
Cu toate că piața are deocamdată o valoare destul de mică, care potrivit unor estimări ar reprezenta sub 1% din totalul pieței de lactate, este foarte dinamică și tot mai ofertantă, atât pentru consumatorii români, în căutare de informații și de diversitate, cât și pentru producătorii care își doresc să se diferențieze la raft. Producătorul de ambalaje menționează că, la nivel european, „natural” este unul dintre principalele mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate în categoria lactate.
Potrivit unui studiu Eurmonitor 2012, românii ocupau penultimul loc din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat, cu numai 32 de mililitri de lapte pe zi, ceea ce înseamnă 12 litri de lapte pe an.
Printre producătorii de lactate prezenți pe piața autohtonă care au lansat game bio se numără Napolact, LaDorna, Monor sau Olympus.