Consiliul Concurenței vrea să afle de la producătorii din România despre problemele acestora. Trimite 300 de solicitări de informații anonimizate

Consiliul Concurenței vrea să afle de la producătorii din România despre problemele acestora. Trimite 300 de solicitări de informații anonimizate
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 iun 2024

Consiliul Concurenței va trimite 300 de solicitări de informații anonimizate producătorilor de bunuri de larg consum din România pentru a afla problemele acestora, a declarat vicepreședintele instituției, Dan Pascu, la dezbaterile din Comisia Economică a Senatului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

"Colegul meu, Sorin Lungu (director în cadrul Consiliului Concurenței - n.r.) și direcția sa au început și o să fie până la 300 de solicitări de informații anonimizate către producători din România. Complet anonime. Încercăm să sondăm în felul acesta piața, să trecem de pasivitatea lor și de reținerile lor, încă o dată, legitime. Și atunci le asigurăm o anonimitate completă și scoatem până la 300 de informații și mergem pe bunuri de larg consum", a spus Dan Pascu.

Fermierii americani cultivă mai multă soia pentru a-și limita pierderile în contextul scăderii prețurilor CITEȘTE ȘI Fermierii americani cultivă mai multă soia pentru a-și limita pierderile în contextul scăderii prețurilor

Consiliul Concurenței a precizat că a început procesul de trimitere a formularelor către producători care au la dispoziție 30 de zile de la data primirii pentru a răspunde. Analiza datelor obținute va avea loc în cel mult 6 luni, scrie Agerpres.

Dan Pascu a menționat, la Comisie, că există un dezechilibru între retaileri și producătorii din orice țară, iar piața este concentrată, în România existând 7 lanțuri de retail. El a declarat că niciun retailer nu trece de cota de piață de 40%.

"Nu e un fenomen românesc, e un fenomen european. Producătorii, fiind dezechilibrați în raporturile cu retailerii, au niște rețineri justificate în a ieși public de teamă să nu ostilizeze respectivul retailer sau poate prin contaminare chiar pe ceilalți, "ăsta e client complicat, lasă-l". Noi știm de lucrul acesta însă nu avem indicii, dar ni se relatează. Dar de la relatarea aceea și până acolo încât să mă duc eu la Curtea de Apel București să cer un ordin prin care pot intra peste retailer să le verific corespondența internă, comunicările interne, mai lipsesc câteva bucăți de informație, un înscris. Lucruri de felul acesta nu ajung la noi", a spus Dan Pascu.

Pe de altă parte, președintele Comisiei, senatorul Daniel Zamfir, a afirmat că absența de la dezbateri a președintelui Consiliului Concurenței denotă o atitudine sfidătoare la adresa Parlamentului.

"Eu anunț pe toată lumea că tipul acesta de atitudine aruncă o lumină proastă asupra instituției. Am solicitat prezența întregului Consiliu al Concurenței tocmai pentru că nu sunt convins că membrii Consiliului Concurenței sunt la curent cu ceea ce reclamă o mare parte dintre producătorii români", a spus Zamfir.

În replică, vicepreședintele Consiliului Concurenței, Dan Pascu, a anunțat că președintele instituției nu a fost prezent la discuții fiind plecat la Bruxelles, la Comisia Europeană. 

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
dan pascu