Campari, producătorul italian de băuturi spirtoase, a finalizat achiziția producătorului francez Courvoisier Cognac, de la grupul american-japonez de băuturi spirtoase Beam Suntory, într-o afacere evaluată la 1,32 miliarde de dolari.
Acordul, cea mai mare achiziție de către grupul italian de băuturi spirtoase, vine în timp ce principalii producători de coniac au raportat o scădere a vânzărilor pe fondul încetinirii cererii consumatorilor.
Courvoisier este al patrulea cel mai mare producător de coniac la nivel global, după Hennessy, Rémy Martin și D’Ussé, deținut de LVMH.
Campari este al șaselea producător global de băuturi spirtoase și deține peste 50 de branduri, inclusiv Aperol, Grand Marnier și Wild Turkey.
Coniacul a fost băutura preferată de mulți americani în timpul blocajelor cauzate de Covid-19 și pe măsură ce barurile s-au redeschis după ridicarea restricțiilor, dar cererea a scăzut acum.
60% din vânzările Courvoisier provin însă în continuare din SUA, iar achiziția va ajuta grupul, listat la Milano și controlat de familia Garavoglia să se extindă peste Atlantic, o prioritate pentru strategia sa.