Agroland dezvoltă segmentul BIO și cumpără ferme

Agroland dezvoltă segmentul BIO și cumpără ferme
scris astăzi, 10:31

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, anunță creșterea segmentului de retail și a activității de producție a ouălor de consum și furajelor în 2024.

De-a lungul anului, magazinele proprii Agroland au înregistrat majorarea cu 17% a numărului de clienți și cu 3% a valorii medii a bonului fiscal în comparație cu 2023. În ceea ce privește activitatea de producție, platforma avicolă de la Mihăilești a produs 58,4 milioane de ouă de consum în 2024, un avans de 28%, în timp ce producția de furaje a ajuns la 18.105 tone.

Urmărește-ne și pe Google News
Fermierii greci se tem pentru recolte, în condițiile în care au rămas fără apa din Bulgaria CITEȘTE ȘI Fermierii greci se tem pentru recolte, în condițiile în care au rămas fără apa din Bulgaria

„Performanța solidă înregistrată în 2024 reflectă eficiența strategiei noastre de dezvoltare și confirmă dinamica pozitivă a celor trei linii de business. În acest an, vom continua investițiile în activitatea de producție, care generează marje ridicate de profit, reprezentată de fabricile de furaje de la Ișalnița și Caransebeș, cea de hrană pentru animale de companie și platforma agro-industrială pentru prelucrarea semințelor.

Totodată, vom dezvolta segmentul BIO, unde vedem un potențial semnificativ de creștere, prin achiziția de ferme specializate și implementarea unor soluții moderne pentru procesare, precum abatoarele modulare. În plus, ne vom concentra pe optimizarea rețelei de magazine pentru îmbunătățirea profitabilității fiecărei unități, coroborată cu extinderea rețelei cu 10 noi magazine, astfel încât să atingem pragul de 250 de unități până la finalul anului.

Suntem conștienți de perioada instabilă pe care o traversăm, care aduce provocări mai multor industrii din România, însă avem încredere că modelul nostru de business ne oferă flexibilitatea și reziliența necesare pentru a susține creșterea companiei pe termen lung”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Producția de ouă de consum a ajuns în T4 2024 la 15,4 milioane de ouă, o majorare de 3% comparativ cu perioada similară din 2023. Astfel, pentru întregul an 2024, platforma avicolă de la Mihăilești a produs 58,4 milioane de ouă de consum, rezultând o producție medie lunară de 4,9 milioane de ouă, în creștere de la 3,8 milioane de ouă în 2023. Producția de furaje s-a ridicat în T4 2024 la 4.905 tone. Această valoare reprezintă o creștere de 6% comparativ cu T3 2024, fiind în același timp o majorare cu 78% față de ultimul trimestru din 2023.

WWF-România: Delta Dunării riscă să piardă 2.500 de hectare. „Zona Carasuhat este în pericol să fie secată din nou” CITEȘTE ȘI WWF-România: Delta Dunării riscă să piardă 2.500 de hectare. „Zona Carasuhat este în pericol să fie secată din nou”

În al patrulea trimestru al anului 2024, în cadrul celor 84 de magazine proprii, dintre care 69 de magazine tradiționale și 15 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creștere cu 24% a numărului de clienți comparativ cu T4 2023, până la aproximativ 235 de mii de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 4% în T4 2024, ajungând la 61 de lei. Pentru întregul an 2024, numărul de clienți a ajuns la 1,4 milioane de persoane, o majorare cu 17% față de anul anterior, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a fost de 79 de lei, un avans de 3%. Compania se așteaptă ca magazinele francizate să obțină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziționate în al patrulea trimestru din 2024.

Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Rezultatele financiare preliminare ale Agroland Business System pentru anul 2024 vor fi publicate de companie în data de 21 februarie 2025.

Agroland Business System este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de 240 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG. 

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland business system
horia cardoș