Alphabet, compania-mamă a Google, a anunțat vânzări peste așteptări în trimestrul patru, susținute de cheltuielile pentru publicitate ale clienților, în timp ce Google a dezvăluit pentru prima oară că divizia sa cloud pierde 5,6 miliarde de dolari pe an, transmite Reuters.
Acțiunile Alphabet au crescut cu 9,5% în acest an, iar marți cu peste 7%, după închiderea bursei din New York, arată news.ro.
Afacerile cu publicitate ale Google, inclusiv YouTube, au reprezentat 81% din vânzările de 56,898 miliarde de dolari consemnate de Alphabet în trimestrul patru, care au avansat cu 23% comparativ cu intervalul similar al anului trecut.
Analiștii anticipau venituri trimestriale de 53,129 de miliarde de dolari și o creștere de 15,31%.
Publicarea rezultatelor segmentului cloud reprezintă un moment de referință pentru Google, care generează venituri mai mari din publicitatea pe internet decât oricare altă companie la nivel mondial.
Google Cloud a consemnat o pierdere operațională trimestrială de 1,24 miliarde de dolari, la vînzări de 3,831 miliarde de dolari.
Pe ansamblul anului trecut, veniturile Google Cloud au fost de 13,059 miliarde de dolari, în creștere cu 46% față de 2019. În 2020, pierderea operațională a Google Cloud a crescut cu 21%, la 5,6 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridProfitul trimestrial al Alphabet a crescut cu 43%, la 15,2 miliarde de dolari, sau 22,3 dolari pe acțiune, comparativ cu o estimare medie a analiștilor de 10,895 de miliarde de dolari, sau 15,95 dolari pe acțiune.
Veniturile Alphabet, care în ultimii ani au crescut în mod constant cu circa 20% pe an, au avansat în 2020 cu numai 12,8%, cel mai lent ritm după cel de 8,5%, înregistrat în timpul Marii Recesiuni din 2009.