Președintele american, Donald Trump, este persoana care a cheltuit cel mai mult pentru publicitatea politică din SUA, scrie The New York Times.
Trump și Comitetul său pentru acțiuni politice au cheltuit 274.000 de dolari pentru reclame politice pe Facebook de la începutul lunii mai, depășind Planned Parenthood Federation of America, o organizație non-profit care oferă servicii medicale pentru femeile însărcinate. Planned Parenthood a cheltuit puțin peste 188.000 de dolari în aceeași perioadă, scrie News.ro.
Reclamele cumpărate de Trump au fost și cele mai vizionate, cel puțin 37 de milioane de persoane având acces la ele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informațiile au apărut într-un nou studiu al unui grup de cercetători de la Universitatea din New York, care au folosit datele furnizate de Facebook pentru a ajunge la aceste concluzii. Începând cu luna mai, Facebook a decis să arhiveze reclamele politice și să facă publică o bază de date privind acest tip de conținut.
Rețelele sociale au devenit unul dintre cele mai folosite medii pentru a transmite mesajele politice dar până în prezent, transparența în acest sens a fost limitată. Acest lucru a permis agenților ruși să transmită reclame politice controversate către americani înainte de alegerile din 2016.
Facebook îi verifică acum pe cei care cumpără reclame politice pentru a se asigura că sunt cetățeni americani sau rezidenți permanenți, pentru a limita amestecul străin.