Decizie pregătită: Comercianții, obligați să obțină un nou acord de la primărie. Restricții, pentru protejarea minorilor, la unele case de marcat

Decizie pregătită: Comercianții, obligați să obțină un nou acord de la primărie. Restricții, pentru protejarea minorilor, la unele case de marcat
scris 11 oct 2023

Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege potrivit căruia comercianții vor avea obligația de a obține un acord de funcționare de la primăria în a cărei rază teritorială desfășoară servicii de alimentație publică.

Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări, Așteptările de Black Friday, Analiza datelor privind evoluția pieței și perspective pentru perioada următoare, Cum se poate îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic, Cum îți faci strategia de pricing a produsului, Sfaturi pentru antreprenori la început de drum, când decid lansarea unui magazine online sunt doar o parte dintre temele care vor fi discutate la Profit E-commerce - Ediția a IV-a, programat să fie organizat pe 23 octombrie. Evenimentul, care va fi transmis în direct și la PROFIT NEWS TV, este organizat cu sprijinul Alpha Bank, Mastercard, Nordis Group, Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), eShopTen, UniCredit Bank

Detalii AICI

Proiectul prevede, de asemenea, că la casele de marcat dedicate doar familiilor însoțite de copii minori, amplasate la ieșirea din hipermagazin sau supermagazin, va fi interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentației sănătoase și care nu sunt recomandate preșcolarilor, școlarilor, copiilor și adolescenților, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Brandul Stefanel, primul retailer străin intrat pe piața locală, revine în România după ce grupul italian a semnat actele pentru lichidare CITEȘTE ȘI Brandul Stefanel, primul retailer străin intrat pe piața locală, revine în România după ce grupul italian a semnat actele pentru lichidare

Actul normativ completează în acest sens Ordonanța Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.

Proiectul definește casa de marcat prioritară pentru familii din supermagazine sau hipermagazine ca fiind „casă de marcat dedicată doar familiilor însoțite de copil/copii minori, amplasată la ieșirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentației sănătoase și care nu sunt recomandate preșcolarilor, școlarilor, copiilor și adolescenților conform Ordinului ministrului sănătății publice nr.1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preșcolarilor și școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase pentru copii și adolescenți; în fiecare supermagazin sau hipermagazin trebuie să existe cel puțin o astfel de casă de marcat”.

De asemenea, deputații au introdus prevederi noi potrivit cărora comercianții vor avea obligația de a obține un acord de funcționare de la primăria în a cărei rază teritorială desfășoară servicii de alimentație publică. Acordul de funcționare este actul administrativ cu caracter individual prin care se verifică îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea serviciilor de alimentație publică.

Acordul de funcționare va fi eliberat pe durată limitată, lunar/semestrial/anual, cu posibilitatea reînnoirii, prevede proiectul.

Pentru obținerea acestui acord vor fi necesare documentele: a) cerere de emitere; b) copie de pe BI/CI al/a administratorului societății; c) copie de pe BI/CI al/a persoanei care depune documentația de autorizare; d) împuternicire de reprezentare a comerciantului pentru ridicarea acordului, în original; e) copie conformă de pe certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului; f) certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului din care să rezulte situația la zi a comerciantului; g) copie de pe actul de deținere al spațiului; h) extras de carte funciară cu valabilitate de maximum 30 de zile; i) certificat de atestare fiscală din care să rezulte că nu există debite restante la bugetul local; j) contract de prestare a serviciului de salubrizare încheiat cu operatorul, în cazul în care acest serviciu este asigurat pe bază de contract individual; k) copie de pe autorizația sanitară sau sanitar-veterinară de funcționare eliberată de direcția sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor din localitatea unde își desfășoară comerciantul activitatea; l) declarația privind încadrarea pe tipuri a unităților de alimentație publică neincluse în structurile de primire turistice; m) acordul locatarilor limitrofi spațiului și acordul asociației doar pentru unitățile de alimentație aflate la parterul imobilelor sau locuințelor; n) copie de pe autorizația de securitate la incendiu eliberată de inspectoratul pentru situații de urgență din localitatea unde-și desfășoară comerciantul activitatea, după caz; o) copie de pe autorizația de mediu; p) dovada achitării taxei pentru emiterea acordului de funcționare.

Seceta din Spania va reduce producția de ulei de măsline a UE încă un an CITEȘTE ȘI Seceta din Spania va reduce producția de ulei de măsline a UE încă un an

Acordul de funcționare va fi emis de către primărie în termen de 30 de zile de la depunerea documentației și va fi prelungit anual, în baza solicitării comerciantului, printr-o declarație pe propria răspundere din care să rezulte faptul că nu au intervenit modificări cu privire la documentele care au stat la baza emiterii acordului, la care se atașează dovada achitării taxei pentru prelungirea acordului de funcționare. Prin excepție, pentru acordul de funcționare prelungit lunar/semestrial nu este necesară declarație pe propria răspundere, decât în situația în care comerciantul și-a prelungit acordul de funcționare pentru cel puțin 10 luni consecutive sau pentru încă un semestru peste cel inițial.

Acordul va cuprinde obligatoriu denumirea și datele de identificare ale comerciantului, sediul social, activitatea comercială pentru care se solicită autorizarea, punctul de lucru, orarul de funcționare și suprafața spațiului comercial, mai stabilește actul normativ.

Proiectul mai prevede că suspendarea activității comerciantului va putea fi dispusă de către primar, conform legislației în vigoare, următoarele situații: a) suspendarea avizelor sau autorizațiilor de către instituțiile care le-au emis, precum și a altor acte care au stat la baza eliberării acordului de funcționare; b) funcționarea cu încălcarea condițiilor prevăzute în acordul de funcționare, până la remedierea situației care a impus suspendarea; c) neafișarea datelor de identificare a comerciantului, precum și neafișarea acordului de funcționare; d) încălcarea normelor de protecție a mediului înconjurător, în mod repetat.

Suspendarea activității comerciantului va putea fi dispusă pentru o durată de 30 de zile, în baza unui referat motivat, întocmit de persoanele împuternicite să constate contravențiile și să aplice sancțiuni din cadrul Poliției locale.

De asemenea, proiectul prevede și condițiile în care acordul de funcționare va putea fi anulat și anume pentru nerespectarea obiectului de activitate menționat în acordul de funcționare, a normelor de curățenie și igienă publică, în mod repetat, a normelor de conviețuire socială, ordine și liniște publică, în mod repetat, neîndeplinirea de către comerciant, ulterior emiterii acordului de funcționare, a cerințelor și criteriilor care au stat la baza emiterii acestuia și neconformarea în termen de 30 de zile de la comunicare, precum și pentru depunerea unor documente care nu sunt conforme cu realitatea.

Camera Deputaților este for decizional.

viewscnt
Afla mai multe despre
case de marcat
magazin