Bulgaria și România vor căuta finanțare din partea UE pentru a asigura condiții normale de navigație pe Dunăre în mai multe zile din an și pentru a permite navelor cu o capacitate de transport mai mare să utilizeze calea navigabilă, a declarat ministrul bulgar al transporturilor și comunicațiilor, Nikolai Sabev, la Ruse.
Acesta a spus, citat de Ministerul Transporturilor, că cele două țări își intensifică eforturile pentru a implementa efectiv proiectul european Fast Danube, relatează BTA, preluată de Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sabev a participat la o ceremonie pentru botezul navei de manevră Iskar, deținută de Agenția Executivă pentru Explorarea și Întreținerea Dunării, cu sediul la Ruse.
Iskar este ultima componentă a echipamentului de dragare al agenției, care îi va permite acesteia să adâncească albia râului în mod independent. După instruire, echipajul navei ar trebui să înceapă dragarea în această vară.
Sabev a declarat că a sosit momentul ca Bulgaria să își îndeplinească în mod eficient obligațiile de întreținere a șenalelor navigabile, ceea ce ar crește semnificativ eficiența flotelor fluviale.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbăriFast Danube este un proiect multianual finanțat în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei. Proiectul beneficiază de o finanțare de 85% din partea UE și de 15% de la bugetul de stat. Partenerii proiectului sunt administrațiile căilor navigabile din România și Bulgaria - Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați și Agenția Executivă pentru Explorarea și Întreținerea Dunării din Ruse. Bugetul total al proiectului este de 5.252.000 de euro.