Peste 60% dintre angajații români care își caută un alt loc de muncă, participanți la un sondaj, se consideră subapreciați de angajator, iar într-o pondere similară (61%) s-ar gândi să accepte un post în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță.
Media globală a salariaților care se simt subapreciați la locul de muncă actual este de 54%. Procentul minim este înregistrat în Luxemburg (34%), iar cel maxim în India (76%), în timp ce, la nivelul Europei de Est, în Turcia acesta este de 67%, iar în Republica Cehă de 47%.
Pentru angajații români, pachetul de compensații rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui loc de muncă, dar elementele non-financiare vor fi cele care îi vor diferenția pe angajatori în strategia lor de atragere a forței de muncă. Astfel, 48% dintre cei chestionați declară că sunt mulțumiți de situația lor actuală, dar rămân deschiși la noi oportunități. Alți 15,7% caută activ un alt loc de muncă, plănuiesc să se pensioneze în curând și-au schimbat recent locul de muncă, s-au mutat într-o altă industrie ori și-au luat o pauză.
În același timp, doar o treime (33%) dintre aceștia s-au declarat mulțumiți de situația curentă și nu intenționează să își schimbe locul de muncă, chiar dacă aproape jumătate din angajații români se simt mai stresați de când a izbucnit pandemia de COVID-19.
Cercetarea, efectuată de Randstad Workmonitor, mai arată că 49% dintre români se simt inspirați de colegi și/sau prieteni să facă o schimbare în cariera lor, față de 51%, media globală, peste 60% își caută un alt job, pentru că se consideră subapreciați la locul de muncă actual, 79% știu mai bine ce vor referitor la cariera lor, ca urmare a pandemiei, iar 61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță.
Conform sursei citate, peste 80% dintre angajații români își doresc mai multă flexibilitate la locul lor de muncă și, în general, în cariera lor (față de media globală, de 76%). Totodată, 70% simt nevoia unor teste de evaluare, din partea angajatorului sau a instituțiilor statului, pentru a înțelege mai bine asupra căror abilități să pună accentul, în dezvoltarea lor, în vreme ce media globală înregistrează un pondere de 66% în această direcție, marjă în care cea mai ridicată rată se regăsește în China (94%).
De asemenea, aproape 19% din totalul celor intervievați consideră că, în ultimul an, și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri, peste 15% au fost promovați, în perioada pandemiei, primind, în același timp, o mărire de salariu și doar 7,2% dintre salariați au fost avansați fără ca acest lucru să se reflecte asupra câștigurilor.
Alte aspecte de care românii țin cont atunci când iau o decizie legată de cariera lor sunt, printre altele: pachetul de compensații și beneficii (66%); un mediu de lucru sigur (51%); flexibilitatea programului, pentru a avea timp pentru responsabilități extra-profesionale (50%); un job cu un nivel de stres acceptabil (43%); oportunitățile de dezvoltare a carierei (37%); lucrul pentru un angajator respectat, căruia îi pasă de angajați (34%); opțiunile de lucru la distanță (27%); oportunitățile de a-și dezvolta abilități pe termen lung, valoroase pentru piața muncii (25%); o activitate cu sens (18%); un loc de muncă unde să se poată conecta cu alte persoane (17%); lucrul pentru o companie în dezvoltare și/sau inovatoare (17%); un șef/superior care le reprezintă interesele (14%); un loc de muncă unde angajații manifestă grijă și atenție unii față de alții (14%).
Rezultatele sondajului au la bază interviuri online realizate în trimestrul al III-lea al anului 2021, pe baza unui eșantion format din 800 de angajați români.