Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) pregătește actualizarea COR-ului (codul ocupațiilor din România), fiind identificate aproximativ 100 de meserii noi din care 50 de ocupații vin să răspundă evoluțiilor din domeniul IT și digitalizare, a anunțat ministrul demis de resort, Raluca Turcan.
"Aceste cursuri de calificare pe care noi le oferim prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă trebuie adaptate noilor cerințe de pe piața muncii. România se dezvoltă, intră într-o competiție internațională. Nu mai poți să mergi doar cu dulgheri și cu tâmplari cu toate că este o meserie foarte bine plătită în străinătate, dar apar meserii ale viitorului pe care, dacă noi nu le acceptăm și nu le pregătim, o să ne prindă viitorul nepregătiți. În ceea ce privește competențele digitale ale tinerilor între 16 și 24 de ani, România se află la 56% față de media europeană de 80%, iar la nivelul întregii populații, competențele digitale sunt de 10% în timp ce la nivel european sunt de 33%.
Asta înseamnă meserii noi, calificări noi, pe care noi începem să le pregătim prin actualizarea COR-ului (codul ocupațiilor din România) unde deja am identificat aproximativ 100 de meserii noi, din care 50 de ocupații vin să răspundă evoluțiilor din domeniul IT și digitalizare. De exemplu, analist de testare software, auditor de securitate cibernetică, investigații digitale, expert în securitate cibernetică - sunt meserii noi, iar pe altele, care nu se mai folosesc de cel puțin nouă ani de zile, le scoatem din codul ocupațiilor pentru că nu are rost să focalizezi resurse pe lucruri care nu mai au legătură cu piața muncii", a afirmat Raluca Turcan, citată de Agerpres.
CITEȘTE ȘI Top 10 cele mai vaccinate țări din lumeTotodată, ministrul Muncii a menționat că se încearcă dezvoltarea unor programe de sprijin pentru copiii din comunități dezavantajate, "din nuclee de sărăcie acută".
"Mi-am început mandatul de ministru al Muncii în România cu o radiografie pe asistența socială în România. Cei mai vulnerabili sunt: 65 plus, deci vârstnici, eventual cu dizabilități și copiii din familii monoparentale sau din familii cu foarte mulți copii. Acei copii intră în sistemul de educație. Întrebarea este: Resursele pe care le vedem pentru copii sau pentru sistemul de educație, în general, ajung și la toți acei copii? Răspunsul meu, ca ministrul al Muncii, este nu. Merg în teritoriu și, de aceea, pe fonduri europene, pe partea de incluziune și dezvoltare socială, pe partea de parteneriat în servicii sociale cu societatea civilă încercăm să dezvoltăm programe de sprijin pentru copiii din comunități dezavantajate, din nuclee de sărăcie acută. Și Romania are nuclee de sărăcie acută", a mai spus Raluca Turcan.