Începând cu anul școlar viitor, mai multe unități de învățământ, de nivel liceal, vor purta titulatura de ”Școală Antreprenorială”. Astfel de școli vor avea în programă predarea și învățarea anumitor discipline care să dezvolte spiritul de afaceri în rândul elevilor.
Pe plan internațional, în țările membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) există uzanța de a atribui marca de „instituție de învățământ antreprenorială” acelor unități de învățământ, fie universități sau licee, care demonstrează îndeplinirea anumitor criterii.
Aceste criterii se referă la capacitatea organizațională, dezvoltarea antreprenoriatului în activitățile de predare și învățare, relații de parteneriat între instituția de învățământ și mediul economic, intemaționalizare, existența instrumentelor de măsurare a impactului instituției antreprenoriale în mediul extern.
CITEȘTE ȘI Elevii din învățământul profesional vor beneficia și în anul școlar 2018-2019 de o bursă lunară de 200 leiUn document oficial relevă că, pornind de la experiențele existente la nivel internațional și în acord cu măsurile prevăzute în actualul program de guvernare, Ministerul Educației, prin Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, dorește să dezvolte conceptul de ”Școală Antreprenorială”.
Potrivit sursei citate, Ministerul Educației Naționale și Centrul Național au elaborat un proiect de metodologie bazată pe criterii de evaluare a capacității antreprenoriale. Această metodologie va fi dezbătută in cadrul unui grup de lucru interinstituțional și supusă aprobării, pentru a intra în vigoare în viitorul an școlar.
Ca urmare a aplicării acestei metodologii de evaluare a criteriilor antreprenoriale, un număr de unități de învățământ ar putea primi titlul de ”Școală Antreprenorială”, fără a mai fi înființate noi licee special în acest sens.
”Având în vedere că se intenționează evaluarea liceelor pentru a se acorda această marcă, nu este oportună înființarea de licee de antreprenoriat, ci dezvoltarea unităților de învățământ existente pentru a fi îndeplinite criteriile incluse în metodologia specificată mai sus”, precizează chiar ministrul Educației, Liviu Pop, în documentul menționat.