Marea Britania a intrat în incertitudine, o serie de probleme legate de benzină, electricitate și alimente determinând avertismente că țara va trece printr-o ”iarnă cu adevărat dificilă”.
Un deficit semnificativ de șoferi de camioane a dus la o lipsă a livrărilor de carburant și de bunuri, transmite CNBC, citat de News.ro.
În încercarea de a-i stimula pe oameni să se angajeze, unii angajatori ar fi oferit salarii de până la 70.000 de lire sterline (95.750 dolari) pe an, cu bonusuri de 2.000 de lire sterline.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vorbind joi la ITV News, Paul Scully, ministrul pentru Întreprinderile Mici din Marea Britanie, a avertizat că ”va fi o iarnă cu adevărat dificilă pentru oameni”.
”Știm că aceasta va fi o provocare și de aceea nu subestimăm situația în care ne găsim cu toții”, a spus el.
Cu toate acestea, Scully a declarat vineri la Times Radio că ”nu este nevoie ca oamenii să iasă și să cumpere în panică”.
Purtătorul de cuvânt al prim-ministrului Boris Johnson a declarat la începutul acestei săptămâni că nu este o lipsă de combustibilul în Marea Britanie, iar oamenii ar trebui să continue să cumpere benzină ca de obicei. El a descris, de asemenea, că lanțul de aprovizionare cu alimente din Marea Britanie este ”extrem de rezistent”, dar a recunoscut că unele companii din industrie se confruntă cu dificultăți și a declarat că guvernul are întâlniri cu reprezentanți ai sectorului.
Pe măsură ce aprovizionarea cu unele bunuri esențiale a scăzut, au apărut informații despre rafturi goale și cozi lungi de mașini la benzinării.
CITEȘTE ȘI INTERVIU PROFIT NEWS Ministrul Finanțelor anunță: România va primi 3,9 miliarde de euro de la UE în noiembrie sau decembrie, prima tranșă din PNRRÎntr-un interviu acordat vineri BBC, secretarul pentru Transporturial Regatului Unit, Grant Shapps, a declarat că oamenii ar trebui să continue să cumpere benzină ca de obicei, adăugând că dacă va fi nevoie va fi adus personal militar pentru a conduce camioane, dacă acest lucru ar ajuta situația.
Gigantul petrolier BP a confirmat vineri că a închis temporar câteva benzinării ale sale din Marea Britanie din cauza lipsei de benzină fără plumb și motorină.
”Acestea au fost cauzate de unele întârzieri în lanțul de aprovizionare, determinate de lipsa de șoferi din întreaga industrie în Marea Britanie și există multe acțiuni întreprinse pentru a aborda problema”, a spus un purtător de cuvânt prin e-mail.
Un purtător de cuvânt al Esso, parte a grupuui Exxon Mobil, a declarat pentru CNBC că un număr mic de benzinării pe care le opera în Marea Britanie au fost afectate de lipsa de combustibil, dar că compania ”lucrează îndeaproape cu toate părțile din rețeaua noastră de distribuție pentru a optimiza aprovizionarea și a minimiza orice inconvenient Clienți."
Într-un comunicat transmis prin e-mail, un purtător de cuvânt al Tesco, cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie și un operator de 500 de benzinării, a anunțat vineri: „Avem o bună disponibilitate a combustibilului, livrările ajungând la benzinăriile noastre din Marea Britanie în fiecare zi. ” Compania a eînregistrat până acum doar întreruperi temporare ale activității la două benzinării proprii. Unele stații sunt deținute de alți operatori, dar au un magazin Tesco la fața locului.
CITEȘTE ȘI Noua listă a țărilor cu risc epidemiologic - Austria intră în zona roșie. Copiii până în 12 ani, scutiți de la carantinare și prezentarea unui test negativ Covid la întoarcerea în RomâniaCompania Sainsbury’s a declarat că în prezent nu se confruntă cu probleme cu alimentare cu combustibil, ci monitorizează situația.
Unele aprovizionări cu alimente din Marea Britanie au fost, de asemenea, afectate de întreruperi ale livrărilor. Dar, potrivit lui Ian Wright, director executiv al Federației Regatului Unit pentru Alimente și Băuturi, producătorii de alimente și băuturi din țară se confruntă cu ”aceleași deficiențe grave de forță de muncă ca și cele observate în lanțul de aprovizionare cu alimente”.
"Avem nevoie de Guvern pentru a efectua urgent un sondaj complet asupra stării piețelor ocupării forței de muncă pentru a înțelege cele mai presante probleme. De exemplu, este posibil ca lucrătorii să se fi întors în țările lor de origine în timpul carantinei și să nu fi revenit [în Marea Britanie]. Unele estimări ridică această cifră la peste un milion. Dacă nu se iau măsuri rapide, impacturile pe care le vedem deja se vor agrava ”, a spus el într-o declarație prin e-mail.
CITEȘTE ȘI Situație fără precedent reclamată în Poliția Română: Zero polițiști au promovat selecția pentru educație fizică și autoapărare. Sindicaliștii reclamă propunerea unor ”pile”de către unii inspectori șefi pentru aceste posturiÎn ultimele zile, o penurie gravă de dioxid de carbon în Marea Britanie a determinat îngrijorarea că producția de alimente va suferi o lovitură și ar putea afecta aprovizionarea la nivel național.
Producătorul american de CO2 CF Industries a închis recent două unități din Marea Britanie care produc 60% din aprovizionarea comercială a țării, învinuind creșterea prețurilor angro la gaze.
În timp ce guvernul britanic a încheiat un acord cu compania pentru a relua producția, BBC a raportat că industria alimentară a țării ar putea ajunge să plătească de cinci ori mai mult pentru dioxidul de carbon, în temeiul acordului.
Companiile energetice au fost, de asemenea, supuse unor tensiuni, cel puțin șapte furnizori prăbușindu-se din august, după ce prețul gazelor naturale angro a crescut cu 250% în mai puțin de nouă luni. Potrivit organizației industriei energetice OGUK, prețurile au crescut cu 70% numai între august și septembrie.
Marea Britanie are limite în ceea ce privește prețurile pentru energie pe care le pot percepe furnizorii clienților, cu plafoane de preț revizuite de guvern la fiecare șase luni.
CITEȘTE ȘI Anastasiu: Circa 100.000 de firme, care și-au amânat anul trecut datoriile, au acum dificultăți mai mari; va crește semnificativ numărul insolvențelor: avem companii sărace cu patroni bogațiUnii analiști se așteaptă ca actualul plafon să fie ridicat atunci când acesta va fi revizuit de miniștri în aprilie, ceea ce înseamnă că gospodăriile britanice vor absorbi o parte din costul angro ridicat.
Într-un raport privind ultima sa decizie de politică monetară, de joi, Banca Angliei a avertizat că rata inflației va crește probabil la ”puțin peste” 4% în acest an, dublă față de nivelul țintă al instituției.
O creștere a cererii în urma ridicării carantinei pentru coronavirus este văzută ca un factor aflat în spatele acestor probleme, precum și lipsa forței de muncă și a aprovizionării, accentuatăe de retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană la începutul acestui an.
Vorbind vineri cu CNBC, într-un apel telefonic, Yael Selfin, economist-șef la KPMG UK, a spus că haosul din aprovizionarea țării nu va fi complet rezolvat înainte de iarnă. Lipsa forței de muncă ar putea dura cel puțin șase luni pentru a se rezolva, a spus Selfin.
”Suntem puțin vulnerabili, deoarece există deja multă presiune în sistem. Orice șoc suplimentar, precum ceea ce tocmai am văzut cu prețurile la gaze, va îngreuna absorbția întreprinderilor și gospodăriilor ”, a spus ea.
Cu toate acestea, ppreviziunile generale ale lui Selfin pentru economia Regatului Unit au rămas pozitive.
CITEȘTE ȘI Guvernul schimbă regulile pentru închiderea magazinelor și carantina de noapte în weekend. Vaccinații scapă. Certificatul verde COVID-19 nu mai e necesar pentru copiii sub 12 ani”Vestea bună este că suntem destul de aproape de locul în care eram înainte [ de pandemia de coronavirus. Ne așteptăm ca economia să atingă nivelul pre-Covid până în al treilea trimestru al anului viitor. Chiar și cu șocuri suplimentare, este posibil să avem o creștere mai slabă, dar ne așteptăm în continuare la o creștere de 6,2 puncte procentuale”, a spus ea.
În opinia sa, ”principala problemă este că există o cerere foarte puternică care nu poate fi satisfăcută. Deci este rău, dar ar putea fi mai rău dacă nimeni nu ar vrea să cumpere nimic ", a adăugat Selfin.
Andrew Goodwin, economist șef al Regatului Unit la Oxford Economics, a declarat, de asemenea, vineri, pentru CNBC, că va fi nevoie de timp pentru a rezolva lipsa șoferilor pentru livrarea mărfurilor.