Imperiul imobiliar al lui Donald Trump plătește prețul "politicii sale otrăvite"

Imperiul imobiliar al lui Donald Trump plătește prețul "politicii sale otrăvite"
scris 30 oct 2021

Retorica tăioasă a fostului președinte american Donald Trump și politica divizivă i-au permis acestuia să preia practic controlul asupra Partidului Republican, iar susținătorii săi sunt atât de devotați încât majoritatea cred afirmația sa falsă că a pierdut alegerile din 2020 din cauza fraudei electorale. Dar aceleași tactici care au inspirat o loialitate politică acerbă au subminat afacerile lui Trump, construite în jurul proiectelor imobiliare și a acordurilor care i-au permis să câștige milioane prin licențierea numelui său, relatează Reuters.

Brandul de afaceri al lui Trump a fost cândva sinonim cu bogăția și succesul, o imagine care acum se ciocnește puternic cu un brand politic care are rădăcini în furia bazei sale de alegători, în mare parte rurale și muncitorești, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun

Președinția sa este acum asociată în mintea multora cu finalul violent al acesteia, în care susținătorii fostului președinte au luat cu asalt Capitoliul SUA, pe 6 ianuarie, în încercarea de a opri validarea victoriei lui Joe Biden.

Imaginile acelea înfiorătoare, împreună cu ani de retorică amară, îl costă bani pe Trump. Veniturile unora dintre proprietățile sale de lux au scăzut, locurile vacante în clădirile de birouri au crescut, iar creditorii săi avertizează că veniturile companiei ar putea să nu fie suficiente pentru acoperirea plății datoriilor, conform declarațiilor financiare ale lui Trump în calitate de președinte, datelor financiare ale Trump Organization depuse la agenții guvernamentale și rapoartelor unor firme care urmăresc finanțele companiilor imobiliare.

Potențialii chiriași din New York se feresc de clădirile sale, pentru a evita asocierea cu Trump, a spus un broker imobiliar.

Organizatorii turneelor ​​de golf au scos evenimente de pe terenurile sale.

Concentrarea lui Trump asupra brandului politic a depășit din ce în ce mai mult identitatea sa de mogul imobiliar, spune un veteran al industriei ospitalității.

”Înainte de cariera sa politică, marca Trump era despre lux – cazinouri, stațiuni de golf. Când a intrat în politică, marca Trump a luat-o într-o direcție cu totul diferită”, a spus Scott Smith, fost director de hotel și profesor de ospitalitate la Universitatea din Carolina de Sud.

Afacerea lui Trump rămâne, de asemenea, sub umbra unei anchete comune de fraudă penală, a biroului procurorului districtual din Manhattan și a procurorului general din New York.

Compania și directorul financiar de multă vreme al acesteia, Allen Weisselberg, au fost acuzați de o schemă de sustragere a impozitelor pe salarii, iar anchetatorii continuă să cerceteze dacă Trump sau reprezentanții săi au comis fraudă prin denaturarea datelor financiare în cererile de împrumut și declarațiile fiscale.

Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare

Weisselberg și compania neagă faptele greșite și contestă acuzațiile.

În timp ce afacerea sa de dezvoltare imobiliară are probleme, Trump a anunțat primul acord major de la încheierea mandatului ce președinte, care nu are nimic de-a face cu imobiliarele.

Pe 20 octombrie, el a spus că va construi o nouă platformă de socializare menită parțial să îi ofere un forum politic după ce a fost interzis de Facebook și Twitter, care au declarat după revoltele de la Capitoliul SUA că Trump și-a folosit conturile de pe platformele lor pentru a incita la violență.

Acest acord s-ar putea dovedi profitabil pentru Trump, indiferent dacă platforma va avea succes. Investitorii s-au grăbit să cumpere acțiuni la Digital World Acquisition Corp, compania specială de achiziție, tranzacționată la bursă, care intenționează să fuzioneze cu compania lui Trump, Media and Technology Group.

Acțiunile Digital World au crescut și valorează acum aproximativ 2 miliarde de dolari. Noua companie media a lui Trump va deține cel puțin 69% din participația în compania combinată, dar Trump nu și-a dezvăluit nivelul de proprietate în Trump Media.

Trump a strâns, de asemenea, bani pentru activitatea sa politică, care a raportat că avea 100 de milioane de dolari pe 30 iunie, în perspectiva unei candidaturi la președinție în 2024.

Dezvoltatorii imobiliari din Europa de Est se concentrează pe modernizarea clădirilor, pe fondul creșterii costurilor CITEȘTE ȘI Dezvoltatorii imobiliari din Europa de Est se concentrează pe modernizarea clădirilor, pe fondul creșterii costurilor

Eric Trump, fiul mijlociu al fostului președinte și director al Trump Organization, a declarat într-un interviu că compania se află acum într-o situație ”fenomenală”. El a citat o refinanțare a unui împrumut pentru clădirile de birouri din San Francisco, care a oferit afacerii Trump aproximativ 162 de milioane de dolari în numerar, conform documentelor de împrumut și a unui comunicat al Vornado Realty Trust (VNO.N), proprietarul majoritar al întreprinderii.

”Deținem o sumă uriașă de numerar”, a declarat Eric Trump pentru Reuters.

Într-un e-mail, un purtător de cuvânt al lui Donald Trump a negat că afacerea a scăzut de când acesta a intrat în politică.

”Compania imobiliară se descurcă extrem de bine, iar acest lucru este evident în Florida și în alte părți. Având în vedere pandemia de coronavirus, în care industria hotelieră a fost lovită deosebit de puternic, compania lui Trump se descurcă fenomenal de bine”, a spus Liz Harrington într-o declarație trimisă prin e-mail.

Datele financiare arată că afacerile imobiliare ale lui Trump au scăzut. Veniturile din exploatațiile familiei, concentrate pe terenuri de golf și hoteluri, au fost afectate în 2020, pe fondul pandemiei de coronavirus.

Veniturile hotelului său din Las Vegas, de exemplu, au scăzut de la 22,9 milioane de dolari în 2017 la 9,2 milioane de dolari în 2020 și în primele 20 de zile din 2021, potrivit declarațiilor financiare ale lui Trump.

Trump face în prezent o a doua încercare de a-și vinde contractul de închiriere pe o proprietate importantă, Trump International Hotel, găzduit într-o fostă clădire federală din Washington, D.C., după ce nu a reușit să atragă un cumpărător la prețul cerut inițial de 500 de milioane de dolari.

FOTO Emma Răducanu, surclasată, ratează întâlnirea cu Halep. Tenisul \ CITEȘTE ȘI FOTO Emma Răducanu, surclasată, ratează întâlnirea cu Halep. Tenisul "șampanie" s-a "vărsat"

Între timp, compania plătește chirie guvernului federal 3 milioane de dolari anual, conform documentelor publicate la începutul acestei luni de Comitetul de Supraveghere al Congresului SUA. Aceste date arată că hotelul lui Trump din Washington a pierdut peste 73 de milioane de dolari din 2016.

Prejudiciul adus imaginii de afaceri a lui Trump a început la începutul președinției sale. Un consultant al lui Trump, care a pledat într-o audiere publică din 2017 pentru o taxă mai mică la stațiunea sa de golf Doral, a spus că politica lui Trump i-a deteriorat modelul de afaceri.

”De fapt, nu este vorba despre proprietate, ci despre marcă”, a spus consultantul Jessica Vachiratevanurak, la o audiere din decembrie 2017 a Consiliului de ajustare a valorii din Miami-Dade, într-o înregistrare video analizată de Reuters. Ea a citat o întâlnire la care a participat, în care directorii de top ai Trump Organization au descris ”efecte grave” asupra afacerii sale de golf, de exemplu, în urma anulării turneelor ​​și a evenimentelor de caritate de către organizații care doresc să evite asocierea cu Trump.

Stațiunea a înregistrat venituri în scădere de la 92 de milioane de dolari în 2015 la 75 de milioane de dolari în 2017, a spus ea la o altă audiere, în anul următor.

Declarația financiară prezidențială a lui Trump include venituri ale Doral de 44 de milioane de dolari pentru anul trecut.

Vachiratevanurak a refuzat să ofere alte informații pentru Reuters.

”Acest lucru este evident fals, deoarece Doral se descurcă foarte bine”, a spus purtătorul de cuvânt al lui Trump, Harrington.

În New York, numele lui Trump a devenit din ce în ce mai toxic. O proprietate de mare profil, hotelul Trump SoHo din Manhattan, a fost renumit Dominick în 2017.

New York City și-a anulat în ianuarie contractele de închiriere pentru un teren de golf, două patinoare din Central Park și un carusel; Trump a dat în judecată orașul pentru rezilierea pe nedrept a contractului de închiriere a terenului de golf.

La 40 Wall Street, un zgârie-nori cu 72 de etaje, care a fost printre cele mai importante achiziții ale lui Trump, problemele care începuseră înainte de pandemie s-au agravat, potrivit rapoartelor firmelor care urmăresc performanța imobiliară.

După revoltele din 6 ianuarie de la Capitoliul S.U.A., unii dintre marii chiriași ai lui Trump, inclusiv Girl Scouts și o organizație nonprofit numită TB Alliance, au spus că analizează dacă să renunțe la contractele de închiriere.

Un broker imobiliar comercial a spus că mulți potențiali chiriași nu vor lua în considerare clădirea, deoarece numele lui Trump este pe ea.

Girl Scouts nu a răspuns solicitărilor de comentarii, iar TB Alliance a spus că ”explorează toate opțiunile” pentru a părăsi clădirea Trump.

”Majoritatea chiriașilor din New York nu vor să aibă nimic de-a face cu asta și așa este de cinci ani încoace”, a declarat Ruth Colp-Haber, care a spus că a plasat șapte clienți în clădire de-a lungul anilor, dar că nu va interesa pe nimeni acum. .

”Este cea mai mare afacere, dar nu se vor uita la asta.”

Gradul de ocupare a fost de 84% în martie 2021, mult sub media de aproximativ 89% pentru acea piață de birouri din centrul orașului New York, potrivit Mike Brotschol, director general al KBRA Analytics LLC.

Chiriile pe care Trump le-a putut percepe sunt, de asemenea, mai mici – între 38 și 42 de dolari pe metru pătrat pe o piață în care media se apropie de 50 de dolari, a spus el. Situațiile financiare ale proprietății au intrat pe un teritoriu riscant, spun rapoartele.

Trump a contractat un împrumut de 160 de milioane de dolari în 2015, pentru a refinanța 40 Wall Street – garantând personal 26 de milioane de dolari. Anul trecut, clădirea a fost inclusă pe o listă de supraveghere a industriei pentru titlurile comerciale garantate cu ipoteci cu risc de nerambursare, potrivit rapoartelor KBRA și Trepp, care monitorizează și împrumuturile imobiliare.

În primul trimestru al anului, potrivit raportului KBRA, rata de acoperire a serviciului datoriei, o statistică monitorizată de bănci, a scăzut la un nivel care indică faptul că fluxul de numerar al clădirii nu poate acoperi plățile datoriei.

În declarația pentru Trump, Harrington a acuzat ”politicile dezastruoase ale lui Bill de Blasio”, primarul New York-ului, pentru scăderea pieței de birouri din oraș.

”În pofida tuturor acestor factori contrari, domnul Trump are foarte puține datorii în raport cu valoarea, iar compania se descurcă foarte bine”, a spus ea.

Stațiunea Doral și hotelul Washington, împreună cu un hotel din Chicago, și-au asigurat împrumuturi de  aproximativ 340 de milioane de dolari de la Deutsche Bank, cel mai mare creditor al lui Trump.

Însă banca nu este interesată de mai multe afaceri cu Trump și nu are de gând să prelungească împrumuturile după ce acestea vor fi scadente în 2023 și 2024, a declarat pentru Reuters o sursă importantă din Deutsche Bank, sub condiția anonimatului.

Întrebată despre refuzul băncii de a lucra cu Trump, purtătoarea de cuvânt a spus: ”Și ce?”

Experții spun că perspectiva oricărei noi dezvoltări sub marca Trump se confruntă cu șanse reduse. Un director al industriei hoteliere a spus că dezvoltatorii hotelieri – îngrijorați să nu piardă milioanele de clienți care îl evită pe Trump – se vor gândi probabil de două ori înainte de a semna orice acord pentru a pune numele lui Trump pe proprietățile lor.

”Oamenii au de ales. Poți să mergi la Ritz Carlton, poți să mergi la Four Seasons și să nu aduci politica în el într-un fel sau altul”, a spus Vicki Richman, director de operațiuni al HVS Asset Management, o firmă de consultanță în industria ospitalității și administrator de proprietate.

Trump Organization a încercat să-și diversifice marca de hotel de premium cu două mărci noi: Scion, o ofertă cu preț mediu, și American Idea pentru călătorii cu buget redus. Compania a abandonat planurile pentru ambele în 2019, invocând dificultăți în a face afaceri într-un mediu politic controversat.

Harrington a spus că nimic nu poate fi exclus pentru afacerile lui Trump. ”Avem multe, multe lucruri în considerare. Dar avem în vedere și politica”, a spus ea.

viewscnt
Afla mai multe despre
imobiliare
sua
donald trump