Executivul de la Londra a decis ca Marea Britanie să acorde până la 10.500 de vize temporare de muncă ca răspuns la lipsa forței de muncă, o schimbare neașteptată în politica sa de imigrație post-Brexit. Totodată, cozi lungi s-au format sâmbătă la benzinăriile din Marea Britanie, unde lipsa acută a șoferilor de camioane a dus la raționalizarea carburanților și la închiderea unor pompe.
Permisele de muncă sunt emise pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie, și sunt menite să atenueze lipsa flagrantă de șoferi de camioane, dar și de personal în sectoare cheie ale economiei britanice, cum ar fi creșterea păsărilor.
Această decizie de redeschidere a porților pentru imigranți profesionali contravine liniei promovate de premierul Boris Johnson, al cărui executiv continuă să insiste că Regatul Unit nu mai depinde de forța de muncă străină, relatează Agerpres.
Pe lângă aceste vize temporare de muncă, alte măsuri excepționale vor trebui să permită asigurarea aprovizionării înaintea sărbătorilor de Crăciun, a declarat secretarul pentru transporturi Grant Shapps.
Potrivit News.ro, în țară, automobiliștii au așteptat la cozi lungi pentru a-și alimenta vehiculele. Un distribuitor mare a anunțat că raționalizează vânzările, iar un număr de operatori au spus că sunt nevoiți să închidă unele benzinării, provocând panică în rândul cumpărătorilor.
Membrii guvernului și companiile petroliere afirmă că există stocuri mari de benzină și motorină și că nu există motive de ângrijorare, dar lipsa șoferilor de camioane afectează transportul carburanților din rafinării la benzinării.
Comercianții avertizează că se va produce o perturbare semnificativă a aprovizionării lor în perspectiva Crăciunului, biroul premierului Boris Johnson anunțând că este în căutarea unei soluții pe termen scurt pentru a rezolva lipsa șoferilor de vehicule de mare tonaj.
CITEȘTE ȘI China a interzis tranzacțiile și minarea de criptomonede”Analizăm măsuri temporare pentru a evita problemele imediate, dar orice măsuri vom introduce vor fi pe o perioadă limitată strict”, a declarat purtătorul de cuvînt al biroului premierului Johnson din Downing Street.
”Ca și alte țări din lume suferim din cauza unui deficit temporar de șoferi care sunt necesari pentru a transporta mărfurile în țară”, a mai spus acesta.
Asociația transportatorilor rutieri din Marea Britanie a spus că țara are un deficit de circa 100.000 de șoferi, un rezultat al plecării lucrătorilor din sector, a Brexitului și a Covid-19, care a dus la oprirea pregătirii șoferilor și a testărilor de circa un an.
CITEȘTE ȘI Isărescu: Bitcoin nu este o criptomonedă. Este un criptoactiv speculativPremierul Boris Johnson se confruntă cu o presiune în creștere, în contextul în care criza de COVID-19 și consecințele Brexitului au accentuat lipsurile, pe lângă creșterea prețurilor la energie.
Fabricile, restaurantele și supermarketurile au fost afectate de lipsa șoferilor de camioane de săptămâni sau chiar de luni de zile.
Lanțul de fast-food McDonald's a rămas fără milkshake-uri și băuturi luna trecută, în timp ce concurentul său, KFC a fost obligat să scoată unele produse din meniu, iar lanțul Nando a închis temporar zeci de restaurante din lipsă cărnii de pui.