Franța luptă împotriva influencerilor. În ciuda divergențelor politice actuale cu privire la contestata reformă a pensiilor a lui Emmanuel Macron, deputații de peste Alpi au votat astăzi în unanimitate absolută pentru un proiect de lege care își propune să reglementeze practicile de afaceri controversate ale așa-zișilor influenceri activi pe rețelele de socializare și să pună capăt „legii junglei".
La finalul unei sesiuni la Adunarea Națională de la Paris, cei 49 de deputați prezenți astăzi în cameră au votat împreună, în spirit partizan, în favoarea legii. Parteneriate plătite non-explicite cu mărci sau case de modă, evaziunea fiscală care o însoțește adesea, escrocherii, un set de practici care vor fi reprimate. Proiectul de lege intenționează să reglementeze odată pentru totdeauna sectorul, atribuind un cadru legal clar pentru așa-numitele „celebrități de pe internet”, arată playresponsibly.ro
Proiectul de lege aprobat astăzi în primă lectură va interzice unele practici care sunt acum larg răspândite pe web în ciuda riscurilor grave pe care le implică. Începând cu operațiile estetice în rândul tinerilor, a căror promovare de către influenceri, atunci când legea va fi aprobată, ar putea duce la până la șase luni de închisoare și o amendă de 300.000 de euro.
Există, de asemenea, o presiune asupra promovării investițiilor financiare riscante, în special în sectorul digital sau criptomonedele și jocurile de noroc. Însă și Franța intenționează să încadreze și să definească mai bine o nouă profesie născută odată cu rețelele de socializare, așa-numitul „agent influencer”.
Proiectul de lege vizează și o mai bună clasificare a celor care lucrează din străinătate, precum în Dubai. Oricine creează conținut în afara granițelor Uniunii Europene, Elveției sau Spațiului Economic European va trebui să încheie o asigurare civilă în UE pentru a despăgubi potențialele victime ale muncii lor pe web. După aprobarea Adunării Naționale, textul trece la aprobarea Senatului.