Mii de scenariști de film și de televiziune din Statele Unite intră în grevă, negocierile pentru creșterea salariilor derulate cu principalele studiouri cinematografice și cu platformele online eșuând.
Efectul va fi întreruperea imediată a mai multor emisiuni și întârzieri ale serialelor TV și filmelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luni, principalele studiouri și platforme online, inclusiv Disney și Netflix, au anunțat că negocierile s-au încheiat fără un acord.
Scenariștii cer salarii mai mari și o cotă mai mare din beneficiile generate de streaming, deoarece studiourile spun că trebuie să reducă costurile.
Ultima mișcare socială majoră de la Hollywood datează de la greva scenariștilor care a paralizat industria audiovizualului american în 2007-2008, un conflict de 100 de zile care a costat sectorul două miliarde de dolari.
Scenariștii spun acum că se luptă să-și câștige existența din meseria lor, cu salariile care stagnează sau chiar scad din cauza inflației, în timp ce angajatorii lor fac profituri și măresc salariile directorilor lor.
Ei cred că nu au fost niciodată atât de mulți care să lucreze cu salariul minim stabilit de sindicate, în timp ce rețelele de televiziune angajează mai puțini oameni pentru a scrie seriale din ce în ce mai scurte.
CITEȘTE ȘI Ciucă a cerut în coaliție să nu fie tăieri salariale iar până la noua lege a salarizării să nu crească salariile / Se opresc angajările la stat și se taie cheltuielile cu 10% / Cumulul pensie-salariu nu se poate face prin OrdonanțăUnul dintre principalele dezacorduri este cu privire la modul în care scenariștii sunt plătiți pentru serialele difuzate pe platformele de streaming, precum Netflix, care rămân adesea vizibile ani de zile după ce au fost scrise. De zeci de ani, scenariștii încasează „drepturi reziduale” pentru reutilizarea operelor lor, de exemplu în reluări TV sau vânzări de DVD-uri. Este fie un procent din veniturile realizate de studiouri pentru film sau emisiune, fie o sumă fixă plătită pentru fiecare reluare a unui episod.
Prin streaming, autorii primesc o sumă fixă în fiecare an, chiar și în cazul în care creațiile lor au succes la nivel global, cum ar fi serialul „Bridgerton” sau „Stranger Things”, care au fost văzute de sute de milioane de telespectatori din întreaga lume.
Studiourile, reprezentate de Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (AMPTP) subliniază că „drepturile reziduale” plătite scenariștilor au atins un nivel record de 494 milioane de dolari în 2021, față de 333 milioane de dolari în urmă cu zece ani, în mare parte datorită cererii mari de scenariști în streaming.
În contextul în care radiodifuzorii concurenți au căutat să crească numărul de abonați cu orice preț, patronii spun că acum sunt supuși unei presiuni din partea investitorilor pentru a reduce cheltuielile și a face profituri.