Consiliul Concurenței ar putea investiga iar sectorul de producție și comercializare a medicamentelor, un sector predispus neregulilor și încălcării normelor de concurență, a declarat pentru News.ro președintele instituției, Bogdan Chirițoiu.
”Un domeniu în care am putea avea o nouă investigație este cea a produselor farmaceutice, a medicamentelor. Nu am primit sesizări, lucrăm cu informațiile strânse de noi în ultimii doi ani în cadrul analizei sectoaiale derulate pe această piață și s-ar putea să existe o altă investigație în perioada următoare”, a declarat pentru News.ro președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Chirițoiu spune că, de multe ori, investigațiile autorității de concurență sunt declanșate ca urmare a indiciilor rezultate în urma analizelor sectoriale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În acest an, am finalizat noua analiză a sectorului farmaceutic și am făcut o serie de recomandări Guvernului. Ceea ce mă bucură este faptul că sistemul care a fost pus la punct de Ministerul Sănătății în acest an pentru a face față penuriei de medicamente înglobează multe din recomandările noastre. Dacă apar și indicii de comportamente anticoncurențiale, dincolo de disfuncționalitățile legate de lege, vom deschide o investigație”, a precizat președintele Consiliului Concurenței.
Raportul anchetei privind piața farmaceutică din România, pus în dezbatere publică în iunie anul trecut, arăta, printre altele, că „nu toți producătorii au actualizat prețurile medicamentelor, conform reglementărilor în vigoare”. Rezultatul a fost că „suma minimă încasată în plus, în anul 2014, de către aceștia, se ridică la circa 467 milioane lei (aproximativ 103 milioane euro)”.
De asemenea, raportul mai arăta că 57% din pacienți solicită o anumită denumire comercială ca urmare a recomandării medicului, deși, în România, prescrierea medicamentelor se realizează pe substanță activă și, doar în situații excepționale, justificate, pe denumire comercială. Studiul mai arăta că medicii recomandă medicamente inovative fiind influențați de companiile producătoare de medicamente prin activități de marketing, promovare și publicitate: congrese științifice, întâlniri promoționale, materiale și obiecte publicitare, sponsorizări.