Premierul britanic Boris Johnson a cerut mediului de afaceri din țara sa să se adapteze realității post-Brexit și mai degrabă să depună eforturi pentru a atrage forță de muncă pe plan național în loc să depindă de imigranți, chiar dacă aceasta va implica pe termen scurt perturbări în activitatea de aprovizionare, relatează agenția EFE.
În pofida crizei de aprovizionare cu combustibili din cauza numărului insuficient de șoferi de camion și lipsei de lucrători în sectorul de procesare a cărnii sau în HoReCa, Johnson a susținut că nu există o criză în sine a forței de muncă și nici una de aprovizionare, ci o ''presiune'' generată de relansarea economiei după restricțiile din pandemie, scrie Agerpres.
De asemenea, Marea Britanie se află după Brexit ''într-un punct de inflexiune'' în care lasă în urmă un sistem prin care depindea de ''forța de muncă ieftină și slab calificată'' străină, pentru a evolua către o economie cu salarii și calificări înalte, a explicat premierul britanic într-o declarație acordată postului BBC în timpul congresului anual al Partidului Conservator.
El le-a sugerat astfel transportatorilor să rezolve problema deficitului de șoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forță de muncă ieftină din străinătate.
Johnson a precizat că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru șoferi de camion, deși guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru șoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie, situație care în opinia sa reflectă o problemă de ofertă globală pentru această categorie profesională.
Însă un reprezentant al acestui sector consideră că numărul redus al acestor solicitări este ca urmare a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puțin atractive.
În acest timp, cotidianul conservator Daily Telegraph scrie că în opinia guvernului de la Londra actuală criză a aprovizionării și forței de muncă nu este rezultatul unei proaste gestiuni a statului, ci a faptului că multe companii ''dependente de forța de muncă ieftină'' străină nu s-au pregătit pentru consecințele ieșirii Marii Britanii din UE.