Guvernul american a deschis o anchetă ce vizează prestigioasa Universitate Harvard și practicile sale, care le-au permis copiilor unor foști absolvenți să fie favorizați în procesul de admitere, o tradiție acuzată că i-ar avantaja pe studenții albi, informează AFP.
Avocații asociațiilor aflate la originea unei plângeri depuse în instanță au publicat marți o scrisoare primită de la Ministerul federal al Educației, care îi informează că divizia sa însărcinată cu respectarea drepturilor civile desfășoară o anchetă – informație confirmată de minister și pentru cotidianul The New York Times, arată Agerpres.
Harvard, la fel ca numeroase universități americane, facilitează admiterea copiilor unor foști absolvenți ai cursurilor sale.
Potrivit asociațiilor care au formulat această plângere, 28% dintre absolvenții Universității Harvard din 2019 aveau un părinte sau un alt membru al familiei care dețineau o diplomă emisă de Harvard. Aceleași asociații mai spun că 70% dintre studenții candidați care beneficiază de un astfel de avantaj sunt albi.
Or, printr-o decizie majoră pronunțată la sfârșitul lunii iunie, Curtea Supremă a Statelor Unite a cerut anularea programelor de discriminare pozitivă în cadrul procedurilor de admitere la universități, unul dintre acquis-urile luptei pentru drepturi civile din anii 1960, care a permis consolidarea diversității în campusurile universitare.
Fără această măsură, „este cu atât mai importantă eliminarea practicilor care îi dezavantajează într-o manieră sistematică pe studenții de culoare”, au scris avocații de la Lawyers for Civil Rights Boston în plângerea lor depusă alături de trei asociații, care acuză Universitatea Harvard de discriminare.
CITEȘTE ȘI FOTO Curtea de Apel din Napoli a dispus predarea lui Darius Vâlcov autorităților RomânieiUniversitatea Harvard a precizat că va trece în revistă întregul său proces de admitere pentru a se conforma deciziei pronunțate de Curtea Supremă, „consolidându-și totodată capacitatea de a atrage și de a susține o comunitate intelectuală diversă, care este fundamentală pentru demersul nostru de căutare a excelenței academice”.