Conducerea Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC) a anunțat miercuri că în toamna acestui an vor începe lucrări de dragaj în Portul Constanța, în urma cărora va fi adâncit bazinul portului de la 7 metri la 9 metri, fapt care va permite celor mai moderne nave RO-RO să intre în port. Valorea proiectului este de aproape 50 de milioane de euro.
Directorul APMC Constanța, Dan Nicolae Tivilichi, a declarat miercuri, într-o conferință de presă, că un proiect important al administrației este “Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimii șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”. Astfel, vor fi realizate lucrări de dragaj, fiind prevăzute 17 zone pentru a aduce adâncimile la cota de proiectare pe o suprafața de 1.815.655,80 metri pătrați. De asemenea, se va adânci șenalul de acces către portul de lucru și se va realiza adâncirea bazinului portului de lucru propriu-zis, de la 7 metri la 9 metri, pe o suprafață de 371.286,70 metri pătrați, scrie News.ro.
“În afară de dragajul de investiții, care înseamnă adâncirea la 9 metri și eliminarea stâncilor de la intrarea în portul de lucru, se vor elimina și obstacolele din portul vechi, respectiv dinspre danele 88-89 și acolo au o restricție de draft din cauza stâncilor de la intrarea. De asemenea și în danele 55,56 se va întâmpla același lucru. (...) Adâncimea de 9 metri în portul de lucru va permite oricărui tip de navă RO-RO să intre în portul Constanța. Cele mai moderne nave Ro-Ro care tranzitează Marea Neagră acum au în jur de opt metri draft, le rămâne un metru de siguranță”, a afirmat directorul Administrației Porturilor Maritime Constanța.
El a precizat că lucrările ar putea începe în toamna acestui an.
CITEȘTE ȘI Operatorii de spații de co-working intră pentru prima dată ȋn Top-ul celor mai mari chiriași noi din BucureștiÎn cadrul acestui proiect vor fi consolidate și cheiurile de lucru. “Cota proiectată a cheiurilor este de 7 metri în condițiile în care noi ne ducem la 9 metri și cheiurile vor trebui consolidate”,a explicat Dan Nicolae Tivilichi.
De asemenea, tot prin acest proiect va fi achiziționat și pus în funcțiune un sistem hidrografic și o navă hidrograf ce va fi capabilă să îmbarce toate echipamentele hidrografice și auxiliare necesare pentru monitorizarea adâncimilor din bazinele și șenalele portuare.
Valoarea acestui proiect este de 48.982.700 euro, finațarea fiind făcută prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020