Vânzările de automobile online ar putea deveni realitate în maximum 1-2 ani, după cum estimează specialiștii din industrie. Dacă până acum a fost vorba doar despre alegerea unui model sau de precomenzi, acum s-a ajuns într-un punct în care este analizată posibilitatea semnării electronice a contractelor, inclusiv cele de finanțare sau de leasing, încheierea de asigurări și alte documente necesare.
Mark O'Neil, COO Cox Automotive, citat de Automotive News, preconizează că, în maximum 1-2 ani, acest lucru va fi posibil și milioane de clienți vor apela, mai devreme sau mai târziu, la această modalitate de achiziție. La sfârșitul acestui an sunt așteptate primele vânzări experimentale, în care toate procedurile de cumpărare se vor efectua on-line.
Lipsa de investiții din partea delaerilor auto în tehnologiile care permit vânzarea pe internet va fi un dezavantaj pentru aceștia, însă ar putea fi un avantaj pentru dealerii mici, care vor recupera, în acest fel, decalajele față de competitorii de mari dimensiuni. În acest moment, accentul se pune pe tehnicile de digital merketing, dezvoltarea și trainingul cu software specializat, astfel încât o bună parte din procedurile de vânzare să se poată derula chiar și în acest moment.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unul dintre dealerii Toyota din SUA, susține că a ajuns la un volum de circa 40 de mașini pe lună, vândute online, prin intermediul unui portal specializat, procedurile de vânzare fiind realizate aproape exclusiv pe internet, excepție făcând doar anumite documente prevăzute de legislația în vigoare. Practic, clientul intră pe pagina magazinului online, alege automobilul, își configurează opțiunile, solicită aprobabrea de credit apoi comandă mașina. Ea este livrată la domiciliu de un agent de vânzări, care aduce cu el și documentele pentru semnat.
Există și dealeri conservatori, care se opun acestei metode. Principalele argumente ale lor vorbesc despre procedurile de buy-back sau trade-in, de aranjamentele financiare și de alte obligații legale care fac procedura complicată. Sunt și voci care se tem de fraude electronice. Nu în ultimul rând, tradiționala discuție față în față este adusă ca argument de cei mai în vârstă, însă statisticile arată că, în acest moment, tot mai mulți clienți ajunși în showroom folosesc mai degrabă display-urile, tabletele sau caomputerele existente decât serviciile unui agent pentru a-și configura mașina preferată.
La nivelul clienților, există un interes tot mai mare legat de această modalitate, deja fiind publicate sondaje care vorbesc depsre o treime din cumpărătorii de mașini acare ar prefera să deruleze online întreg procesul. Experiența tot mai mare pe care oamenii o au în magazinele online cu alte produse de consum îi determine să dorească să meargă mai departe și cu automobilele.