eMAG, cel mai mare retailer online local, preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei care operează aplicația de food delivery EuCeMananc, un business autohton lansat în 2014, la Timișoara, și cu o prezență astăzi în 18 orașe din țară, lider pe piața de food ordering din vestul țării.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În urma tranzacției, eMAG va deține 54% din acțiuni. Antreprenorii fondatori vor conduce în continuare compania.
Site-ul eucemananc.ro, respectiv aplicația EuCeMananc sunt dezvoltate și implementate de către SC HCL Online Advertising SRL.
Fondatorii aplicației își propun acum să accelereze dezvoltarea business-ului, prin creșterea numărului de restaurante aflate pe platformă și, astfel, a varietății de mâncare care ajunge la clienții săi, având în plan dezvoltarea la nivel național și, ulterior, pe alte piețe.
Antreprenorii care au fondat compania și care vor conduce dezvoltarea sunt Alin Șerban, CEO, Mihai Brenda, COO , și Laurențiu Duță, CTO, creatorul platformei.
“Investiția cea mai importantă a fost timpul nostru. Dintr-o pasiune pentru ceea ce făceam, multă muncă și timp investit într-un proiect, am ajuns să avem un business care, în momentul de față, este lider pe piața din Timișoara și în vestul țării. Ne bucură acest parteneriat strategic care ne va ajuta să creștem business-ul într-un ritm mai accelerat și să ne urmăm planurile începute în urmă cu mulți ani. Este o piață foarte competitivă, dar acest lucru este benefic pentru utilizatorii de platforme de food delivery din România. Prin investiția eMAG, obținem și o recunoaștere a muncii echipei și partenerilor EuCeMananc de până acum”, afirmă Alin Șerban, CEO EuCeMananc.
“Combinând entuziasmul și experiența antreprenorilor care conduc EuCeMananc cu suportul pe care-l poate oferi eMAG, cred că putem dezvolta servicii foarte bune pentru clienți: număr mare de restaurante, proces foarte simplu de comandă, livrare rapidă. Această modalitate de comandă se va dezvolta foarte mult, din ce în ce mai mulți clienți preferă să comande mâncare online, iar noi vrem să ajutăm EuCeMananc să devină lider calitativ pe acest segment”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Platforma reunește în prezent ofertele a circa 600 de restaurante din 18 orașe, respectiv București, Timișoara, Oradea, Arad, Brașov, Iași, Sibiu, Deva, Alba Iulia, Baia Mare, Ploiești, Craiova, Brăila, Reșița, Botoșani, Pitești, Suceava, Roman.
Pe piața locală funcționează diferite aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum Oliviera, preluată la începutul anului de platforma Takeaway.com, toscafood, foodpanda, la care se adaugă nou-intratele Glovo și platforma FoodEx, având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV One United cumpără de la Vasile Petrescu, fost acționar al MindBank, un teren într-o zonă exclusivistă a Bucureștiului. Plata se face în apartamenteAnul trecut, compania americană de ridesharing Uber a lansat în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. De asemenea, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.