eMAG, cel mai mare retailer online local, a fost amendat de Autoritatea de Concurență din Ungaria cu 200 milioane forinți (echivalentul a circa 560.000 euro) plus obligația de a plăti o compensație de aproximativ 4 miliarde forinți (11,2 milioane euro) și alte obligații față de clienți și comercianți, în urma unei anchete în care au fost examinate practicile de gestionare a sute de vânzători din platforma eMAG și s-a constatat că ar exista fapte incorecte, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Practicile de lucru au fost verificate retroactiv, până în iulie 2014.
În aprilie, și în România au fost declanșate inspecții inopinate, la Samsung, Altex, Flanco și eMAG. De asemenea, în decembrie, eMAG a primit în România o amendă de 6,7 milioane euro de la Consiliul Concurenței pentru abuz de poziție dominantă. Retailerul a colaborat și a recunoscut fapta.
CITEȘTE ȘI Compania de consultanță PCF Investment Banking a instrumentat, pentru grupul CocoRico preluarea operațiunilor din România ale gigantului Banvit Foods și a atras finanțare de la CEC si EximBank. Interviu cu Mihai Iordan, Managing PartnerAcum, în Ungaria, Autoritatea de concurență susține că nu ar fi fost elaborate reguli interne în timpul campaniilor de reducere care să asigure un preț cu adevărat diminuat al produsului și faptul că prețul inițial al produselor reflectă cu adevărat prețul anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”.
eMag a acceptat decizia și va plăti amenda, va oferi tuturor clienților săi un cupon în valoare de 3.000 forinți (circa 8 euro), dar în valoare cumulată a voucherelor de cel puțin 1 miliard forinți (2,8 milioane euro), asumându-și în același timp faptul că va sprijini activitățile de vânzare online ale întreprinderilor mici și mijlocii maghiare cu un program în valoare de peste 4 miliarde forinți, conform datelor analizate de Profit.ro.
eMAG s-a mai angajat să oprească promoțiile considerate înșelătoare și să modifice prețurile și practicile de afișare a acestora.
De asemenea, eMAG se angajează să promoveze prezența comercială online a companiilor maghiare cu reduceri de comisioane, educație, spațiu publicitar și servicii logistice, printre altele.
Autoritatea a mai cerut operatorilor platformei, Dante International și Extreme Digital (operatorul eMAG Kft Ungaria), să plătească o amendă de 200 milioane forinți (circa 560.000 euro).
eMAG susține că nu a indus în eroare consumatorii în organizarea promoțiilor de Black Friday, dar că, pentru a încheia procedura într-un mod liniștitor pentru toate părțile, a încheiat un acord care va permite soluționarea rapidă a litigiului și va promova, de asemenea, dezvoltarea comerțului online în Ungaria.
CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)Retailerul a arătat că se angajează să își bazeze comparația de reduceri pe cel mai mic preț aplicat în ultimele 30 de zile la stabilirea cuantumului unei reduceri date pentru un anumit produs, pentru a preveni disputele viitoare, și că va emite un cupon brut în valoare de 3.000 forinți tuturor clienților săi care au achiziționat orice produs pe eMAG.hu în ultimele 12 luni, de la eMAG sau de la un comerciant partener Marketplace. Cuponul va fi valabil timp de 6 luni și va fi rambursabil dacă este atinsă valoarea coșului de cel puțin 10.000 forinți.
În următorii trei ani, eMAG Ungaria va realiza o investiție în valoare de aproximativ 4 miliarde forinți (11,2 milioane euro) pentru a dezvolta oportunitățile de vânzare online ale companiilor maghiare prin intermediul pieței eMAG.
De asemenea, va fi lansat programul Open Hungary, în cadrul căruia este aplicată o reducere de 50% la vânzări pe piață pe o perioadă nelimitată tuturor companiilor care operează în Ungaria care produc produse nealimentare în serie de producție mică, medie sau mare sau ca meșteșugari cu vânzări nete anuale mai mici de 100 milioane forinți. Pentru aceste afaceri, eMAG Marketplace va oferi o reducere de 25% la serviciile de logistică timp de 3 ani, precum și o renunțare completă la comisioanele de la organizațiile nonprofit care vând în program.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferMai mult, timp de trei ani, compania va traduce gratuit fișele tehnice ale produselor în bulgară și română pentru toți partenerii interni, pentru până la 1 milion de produse, și va oferi servicii gratuite pentru clienți în limbile locale partenerilor maghiari pe cele două piețe pentru aceeași perioadă. EMAG Ungaria va asista comercianții care doresc să se deschidă pe piețele celor două țări regionale, organizând întregul proces de livrare și oferind un serviciu logistic integrat pentru vânzările către România.
În cadrul programului de sprijinire a IMM-urilor din Ungaria, eMAG va crea 81 de noi locuri de muncă în Ungaria și va lansa programul eMAG Fulfillment in Hungary, care permite partenerilor de pe piața maghiară să-și folosească propriile depozite în Ungaria timp de cel puțin 3 ani, cu servicii de stocare, inventar de produse și plasarea comenzilor, inclusiv primirea, ambalarea, transportul, returnarea și serviciul pentru clienți.
eMag a intrat în Ungaria în noiembrie 2013. În paralel, eMAG operează și pe piața din Bulgaria.
eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers, prin intermediul companiei Prosus (80,08%) și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație de 19,92%.
Dante International deține 99,98% din acțiunile eMAG Operations.