Transgaz semnează cu Itochu pentru proiecte de infrastructură în domeniul gazelor

Transgaz semnează cu Itochu pentru proiecte de infrastructură în domeniul gazelor
scris 27 iul 2019

Societatea Națională de Transport Gaze Naturale - Transgaz și Corporația Itochu din Japonia au semnat un Memorandum de înțelegere pentru realizarea unor proiecte în sectorul de infrastructură gazieră din Europa.

În decembrie 2017, și Primăria Capitalei a semnat un acord prin care această companie japoneză realizează un studiu de fezabilitate pentru modernizarea Sistemului Centralizat de Alimentare cu Energie Termică din București, investiția în modernizare, estimată la aproximativ 100 de milioane de euro, fiind asigurată printr-un împrumut de la Guvernul japonez.

Urmărește-ne și pe Google News

Memorandumul semnat acum, valabil timp de doi ani, la care va urma să adere și Romgaz, a fost semnat având în vedere intenția Transgaz de a-și extinde activitatea în sectorul infrastructurii energetice europene, precum și faptul că Itochu are experiența și capacitatea de a evalua și dezvolta proiecte de infrastructură performante privind protecția mediului în sectorul gazier din Europa, arată Agerpres.

Potențialele oportunități de cooperare ce pot fi dezvoltate în comun de către companiile Transgaz, Itochu și Romgaz (după aderarea la memorandum) vizează discuții despre proiecte internaționale precum Terminalul GNL de la Alexandroupolis, Conducta Whitestream, Terminal GNL Krk, dar și proiecte naționale în domeniul energiei, centralelor de co-generare, combinatelor chimice și petrochimice.

Ministerul Energiei “insistă”: Importurile de gaze avantajează consumatori autohtoni CITEȘTE ȘI Ministerul Energiei “insistă”: Importurile de gaze avantajează consumatori autohtoni

În același timp colaborarea dintre operatorul sistemului național de transport gaze naturale Transgaz și compania japoneză Itochu va fi orientată către activitățile de dezvoltare ale infrastructurii de transport gaze naturale la nivel național în scopul racordării tuturor comunităților locale la rețeaua de gaze naturale.

Potrivit datelor Transgaz privind proiecte care pot fi realizate în comun cu compania japoneză Itochu, terminalul GNL de la Alexandroupolis cuprinde o unitate plutitoare offshore pentru recepția, stocarea și re-gazificarea GNL și un sistem de submarin și o conductă de transport pe gaz pe uscat, prin care gazul natural este transportat în Sistemul național de gaze naturale din Grecia și apoi către consumatorii finali.

Există, de asemenea, capacitatea de conectare și transport a gazelor în alte sisteme de transport de gaz care sunt planificate în aceeași regiune geografică, cum ar fi TAP (Trans Adriatic Pipeline).

Proiectul Alexandroupolis va crea o a patra poartă de import de gaze naturale în Grecia, cu o capacitate de expediere de 700.000 de metri cubi de gaze naturale pe oră sau 6,1 miliarde metri cubi de gaze naturale pe an și o capacitate de stocare de până la 170.000 metri cubi de GNL.

Conducta Whitestream are ca obiectiv livrarea gazelor naturale din bazinul caspic și Asia Centrală via Azerbaijan si Georgia, apoi să traverseze Marea Neagră către Sud Estul Europei. Conducta de gaze naturale White Stream este o nouă infrastructură de traversare a Mării Negre. Acesta va transporta gazul Turkmen prin intermediul celui de-al doilea fir al conductei transcaspice (TCP) direct către România și alte state membre ale UE. Acest gaz ar putea ajunge pe coasta Mării Caspice în Azerbaidjan și va fi transmis pe coasta Georgiană a Marii Neagră prin intermediul conductei extinse din Caucazul de Sud (SCP) din Georgia, ulterior va intra în conducta White Stream și va fi primită în UE la terminalul din Constanța. De acolo, gazul poate fi transportat prin infrastructura existentă în Ucraina, Slovacia și Republica Cehă în țările din Europa Centrală și de Nord.

Producătorii americani de petrol au redus cu o treime producția în Golful Mexic, în așteptarea unui uragan; cotațiile petrolului a urcat cu 4,5% CITEȘTE ȘI Producătorii americani de petrol au redus cu o treime producția în Golful Mexic, în așteptarea unui uragan; cotațiile petrolului a urcat cu 4,5%

Potrivit datelor Transgaz, proiectul GNL Krk se referă la construirea Terminalului GNL pe insula Krk în Republica Croația. Poziția geografică selectată permite Europei accesul la gazele naturale prin CEGH Baumgarten. Cu toate acestea, piețele primare sunt cele din Europa Centrală și Europa de Sud - Est, deoarece acestea pot fi accesate fie de CEGH Baumgarten, fie de către Sistemul de transport al gazelor naturale din Croația. Insula Krk este situată în partea de nord a Mării Adriatice. Transportatorii de GNL vor ajunge la Golful Rijeka și vor pleca dintre peninsula Istria și insula Cres.

Locația pentru Terminalul GNL se află în partea de nord a insulei Krk, în zona industrială. Inițial, capacitatea terminalului GNL Krk va fi limitată de capacitatea sistemului de transport care ar trebui să fie de 300.000 Nm3/oră sau 2,6 miliarde de metri cubi de gaz natural pe an. Operatorul de transport din Croația, Plinacro planifică investiții suplimentare pentru conducte și compresoare care ar crește maximul capacității sistemului de transport la 800.000 Nm3 /oră, după 2020.

Printr-un alt proiect - Monitorizarea, Mentenanța & Operarea conductelor de gaze (MMO) - Itochu va prezenta Transgaz cele mai bune practici pentru monitorizarea, mentenanța & operarea conductelor de gaze.

SNTGN Transgaz SA Mediaș este operatorul tehnic al Sistemului Național de Transport (SNT) gaze naturale și asigură îndeplinirea în condiții de eficiență, transparență, siguranță, acces nediscriminatoriu și competitivitate a strategiei naționale privind transportul intern și internațional al gazelor naturale și dispecerizarea gazelor naturale, precum și cercetarea și proiectarea în domeniul specific activității sale.

viewscnt
Afla mai multe despre
transgaz
itochu
gaze