Surse: Bruxelles-ul vrea să amendeze România din cauza prețurilor fixe la RCA. Prelungirea plafonării ar aduce costuri de milioane de euro

Surse: Bruxelles-ul vrea să amendeze România din cauza prețurilor fixe la RCA. Prelungirea plafonării ar aduce costuri de milioane de euro
scris 6 apr 2017

Comisia Europeană se pregătește să declanșeze procedura de infrigement asupra României în legătură cu plafonarea tarifelor RCA prin Ordonanță de Urgență, au arătat, pentru Profit.ro, surse apropiate situației. Reprezentanții CE în România au transmis, oficial, Profit.ro doar că au solicitat și primit de la statul român mai multe documente în legătură cu OUG 54/2016 privind RCA și că vor lua o decizie în ceea ce privește plafonarea tarifelor.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Procedura de infringement constituie un proces care presupune atenționarea unui stat membru UE de către Comisia Europeană pentru încălcarea unei obligații și, ulterior, dacă părțile nu se înțeleg, acționarea statului respectiv în judecată la Curtea Europeană de Justiție, unde țara în cauză este amendată, de obicei, cu o sumă substanțială.

Urmărește-ne și pe Google News

Sursele Profit.ro spun că a fost redactat deja un draft al scrisorii de infrigement. După ce scrisoarea va avea forma finală, va fi transmisă și Guvernului României, pe parcursul lunii aprilie - cel târziu la începutul lunii mai.

În acest moment, organizațiile transportatorilor, aceleași care au determinat și plafonarea inițială a tarifelor, fac presiuni pentru prelungirea limitelor impuse prin lege. Potrivit OUG 54, perioada de 6 luni poate fi prelungită cu încă 6 luni, în două etape de câte 3 luni.

În ultimele zile, transportatorii au avut discuții cu oficiali din Guvern și Parlament, având un sprijin și la nivel politic. Totuși, dacă CE decide declanșarea procedurii de infrigement, Guvernul mai poate aplica plafonările doar cu riscul ca România să plătească sute de mii de euro pentru fiecare zi în care legea contestată își face efectele.

EXCLUSIV Pe Profit Insider, Ovidiu Tender vrea să vândă cu cel puțin 5,5 milioane euro un teren din Chitila unde se află și arhiva geologică a României CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Pe Profit Insider, Ovidiu Tender vrea să vândă cu cel puțin 5,5 milioane euro un teren din Chitila unde se află și arhiva geologică a României

Pe de altă parte, Comisia Europeană, care a fost sesizată în legătură cu OUG 54/2016 atât de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), cât și de Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță din România(UNSICAR), s-a exprimat deja în ultimul raport de țară asupra României.

CE transmite clar că nu este de acord cu plafonarea tarifelor, deși exprimarea implicită, specifică organizației europene, nu trimite neapărat către posibilitatea unui infrigement.

Comisia spune, în documentul amintit, că plafonarea tarifelor RCA ar putea încălca regulile europene și standardele Solvency II, norma de solvabilitate în asigurări adoptată din 2016 și de România.

Mai mult, Comisia spune clar că această măsură nu face decât să agraveze starea pieței de asigurări și să pună presiune, pe termen scurt,  asupra afacerilor desfășurate de asigurători.

În septembrie 2016, la presiunile organizațiilor de transportatori, Guvernul a decis de comun acord cu ASF și Consiliul Concurenței să introducă un plafon maxim pentru prețurile RCA.

Măsura a venit ca urmare a unor creșteri substanțiale de preț, după falimentele Astra și Carpatica Asig.

EXCLUSIV Pe Profit Insider, conflict hotelul Caro-Primăria București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Pe Profit Insider, conflict hotelul Caro-Primăria București

Plafonarea nu a ajutat foarte mult șoferii neprofesioniști, după cum a explicat Profit.ro, dar va aduce cel mai probabil pierderi firmelor de asigurare și, mai ales, brokerilor, care au ajuns să încaseze cele mai mici comisioane din ultimii 10 ani.

În prezent, pe piața locală, rămasă într-o stare de semimonopol ca urmare a dispariției celor mai mai asigurători RCA, intenționează să intre patru firme noi. Două dintre ele au deja licență (Grawe și Ergo) iar alte două vor intra în baza pașaportului european, adică Dallbogg și Leaseplan Insurance.

viewscnt
Afla mai multe despre
rca
plafonare rca
infrigement