Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit în România, în 1991, și, astfel, un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei de pe piața locală, se pregătește să își închidă toate magazinele din România, afacerea fiind preluată de un alt retailer italian de modă, dar cu prețuri reduse, OVS, controlat de fondul de investiții italian Tamburi Investment Partners.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În contextul acestei tranzacții, toate cele circa 10 magazine din România vor fi închise în perioada următoare, afectând aproximativ 50 de angajați.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineInformația a fost confirmată, telefonic, pentru Profit.ro de către reprezentanți ai companiei Stefanel Romania. Contactat de Profit.ro, Bogdan Căluian, General Manager al companiei, nu a răspuns până la momentul publicării acestui articol.
În 2019, conform celor mai recente date disponibile, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați.
Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, a acumulat, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăÎn aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare în vara anului trecut.
Luna trecută, brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, care mai deține în portofoliu magazinul universal Upim și retailerul de articole pentru casă Croff. Imediat după semnarea tranzacției, Stefano Beraldo, CEO OVS, a anunțat că doar o parte dintre unitățile și angajații Stefanel vor fi păstrați. Acum, decizia este ca pe "lista neagră" să intre, în totalitate, și magazinele din România.
CITEȘTE ȘI Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021În anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.
Anul trecut, Stefanel și-a declarat falimentul în Austria.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaÎn toamna anului 2017, Profit.ro relata că Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului, atunci în vârstă de 65 de ani, a preluat în administrare directă operațiunile din România ale Stefanel, deoarece fiul său, Carlo Stefanel, care conducea activitatea de pe piața locală din 2009, a decis să își încerce forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de statLa acel moment, compania avea 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.