Șeful unui mare asigurător: Mă voi ocupa personal ca plata daunelor RCA să se facă în zece zile. Până acum, am contribuit la stabilizarea pieței

Șeful unui mare asigurător: Mă voi ocupa personal ca plata daunelor RCA să se facă în zece zile. Până acum, am contribuit la stabilizarea pieței
scris 19 apr 2017

Juraj Lelkes, CEO al Asirom VIG, compania cu cea mai mare creștere a vânzărilor de RCA în 2016, dar și cu o amendă substanțială primită pentru neplata daunelor, spune că sistemul informatic și numărul personalului au fost astfel ajustate încât să permită plata la timp către păgubiți. Lelkes, sub conducerea căruia Asirom și-a dublat cota de piață, amintește că falimentele Astra și Carpatica au lăsat fără asigurare în jur de 2 milioane de mașini, multe dintre ele preluate de firma austriacă și că această evoluție a generat și o creșterea a daunalității greu de gestionat într-o perioadă scurtă de timp.

Slovacul venit la Asirom în urmă cu patru ani, când firma deținută de Vienna Insurance Group avea  vânzări mediocre și pierderi substanțiale, își asumă problemele cu dosarele de daună sesizate și de Autoritatea de Supraveghere Financiară, dar transmite că recalibrarea mecanismelor de plată a păgubiților nu se putea face în același ritm în care au crescut vânzările de RCA.

Urmărește-ne și pe Google News

“ În 2016, Asirom a crescut mult mai mult decât piața. Am fost monitorizați atent, inclusiv de persoane specializate din grupul VIG. Am fost, personal, de cel puțin șase ori la întâlniri cu board-ul din Austria. Nu trebuie să uităm că, în scurt timp după falimentele Astra și Carpatica, în jur de 2 milioane de mașini au rămas fără asigurare RCA. O bună parte a fost preluată de către Asirom. Am contribuit, astfel, la stabilizarea pieței. Au apărut, implicit, și problemele. Știam că avem nevoie de mai mulți lichidatori de daună, dar să găsim de pe o zi pe alta oameni atât de specializați nu a fost un lucru ușor. Sigur că au crescut și reclamațiile, dar au crescut cu 30%, în timp ce portofoliul nostru de RCA a urcat cu 74%. Am reușit, între timp, să implementăm un sistem informatic performant și să angajăm mai mulți specialiști în daune. În perioada următoare, mă voi ocupa personal ca perioada dintre momentul în care păgubitul își dă acordul pentru începerea reparațiilor și momentul în care dauna va fi plătită să fie de zece zile”, a transmis Juraj Lelkes, în cadrul unei conferințe de presă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Acesta a mai amintit și că firma pe care o conduce a constituit, în 2016, rezerve de daună mult mai mari decât în anii precedenți: 914 milioane lei, dintre care 545 milioane lei doar pentru RCA. Față de 2015, spun sursele citate, creșterea rezervelor a fost de peste 280 de milioane de lei, fapt care garantează plata daunelor.

Rezerva de daună este unul dintre cei mai importanți indicatori din perspectiva celor care trebuie despăgubiți (clienți sau terți păgubiți), aceasta fiind principala asigurare că firma va plăti, chiar și în situația în care ajunge într-o situație financiară dificilă.

Subrezervarea a fost unul dintre motivele pentru care atât Astra Asigurări, cât și Carpatica Asig au intrat în faliment.

Asupra contribuției pe care Asirom a avut-o la preluarea clienților rămași fără asigurare după falimentele celor doi mari asigurători RCA a insistat și Dan Gătăianțu, CFO al Asirom, venit din centrala Vienna Insurance Group.

“Noi am contribuit semnificativ la detensionarea pieței după ajustările din 2015 și 2016. Creșterea numărului de petiții înregistrate la ASF a fost un efect firesc al acestui efort. Cele mai mari probleme au fost în luna august, când au venit și cei mai mulți clienți noi. Astăzi, însă, petițiile sunt pe un trend puternic descrescător. Am accelerat finalizarea unui sistem informatic performant. Am construit echipe specializate care verifică fluxul de daune. Vedem deja efectele îmbunătățirilor. Rapoartele ASF se refereau la prima perioadă din 2016, nu la situația din prezent”, a spus Gătăianțu.

În 2016, portofoliul de clienți al Asirom a crescut cu aproximativ 135.000 de mii, iar firma a plătit daune de 421 de milioane de lei pe segmentul asigur[rilor generale, semnificativ mai mari decât în 2015.

Numărul dosarelor din RCA gestionate a urcat la 49.220 și, potrivit lui Octavian Bazon, membru în directoratul Asirom Vig și responsabil cu departamentul daune, au existat luni în care volumul dosarelor a fost dublu comparativ cu anul precedent.

Numărul lichidatorilor de daună, spune Bazon, a crescut în 2016 cu doar 30%, semnificativ mai puțin decât numărul dosarelor. În aceste condiții, efortul depus de fiecare angajat al departamentului (format în prezent din circa 120 de persoane) este mai mare decât în cazul altor companii de asigurare.

Potrivit oficialilor asigurătorului, un lichidator de daună se ocupă, zilnic, de aproximativ 10-11 dosare, mai mult decât media pieței. În mod normal, la o companie cu activitate pe zona RCA, un lichidator administrează maximum 7-8 dosare zilnic.

Profit.ro a sesizat, încă din octombrie anul trecut, problemele pe care Asirom le are cu plata daunelor, în primul rând din cauza subcalibrării segmentul de daune, raportat la creșterile substanțiale de vânzări.

Ulterior, Autoritatea de Supraveghere Financiară a și aplicat firmei și conducerii acesteia amenzi substanțiale pentru neplata la timp a daunelor sau pentru constituirea eronată a rezervelor de daună, după cum Profit.ro a arătat în exclusivitate.

Profit sub țintă din cauza rezervelor mari impuse de acționar

Asirom VIG, al treilea asigurător local în 2016, a revenit anul trecut pe profit și a raportat un câștig brut de 3,9 milioane de lei, cifra fiind sub ținta propusă prin bugetul stabilit de acționari în aprilie 2016, când s-a aprobat un rezultat brut de 13,5 milioane de lei.

“Nu am atins ținta de profit brut pentru că am sporit rezervele companiei. În opinia noastră, Asirom este pregătită să facă față și mai bine volumului de despăgubiri în creștere și acest aspect este foarte important pentru conducerea companiei”, a declarant Dan Gătăianțu.

La rândul său, șeful companiei, Juraj Lelkes, a precizat că fără majorarea rezervelor profitul brut al Asirom ar fi fost mai ridicat în 2016, peste ținta aprobată de acționari.

Datele prezentate de conducerea asigurătorului arată că primele subscrise au crescut anul trecut cu 45%, la 1,07 miliarde de lei, rezultat care a plasat compania pe locul trei în ierarhia de profil, după Allianz-Țiriac și Omniasig VIG.

Bugetul Asirom pe anul 2016 prevedea un avans al primelor la 800 milioane de lei, de la 740,6 milioane de lei în 2015, cifra fiind depășită pe fondul majorării veniturilor din polițe RCA, unde compania, alături de alți asigurători, a profitat de ieșirea de pe piață a Astra Asigurări și Carpatica Asig, societăți cărora Autoritatea de Supraveghere Financiară le-a retras autorizația din cauza problemelor legate de capitalizare.

Asirom este parte a grupului Vienna Insurance Group, care mai deține pe piața românească asigurătorii Omniasig și BCR Asigurări de Viață.

viewscnt
Afla mai multe despre
asirom
daune asirom
lelkes
asf