Producătorul chinez de mașini electrice ZhiDou a inclus România pe lista scurtă, finală, ca țară în care să își construiască o fabrică europeană, în competiție fiind și Slovacia.
România are însă avantajul subvenției acordate de stat pentru mașini electrice, într-o pondere de 50% față de 35% în Slovacia. De partea cealaltă, Slovacia are avantajul unei apropieri mai mari de piața din vestul Europei.
Alte avantaje ale Slovaciei sunt costurile reduse de logistică și o rețea bine dezvoltată de furnizori de automobile, în timp ce România asigură costuri salariale și fiscale mai mici.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Volkswagen își deschide un Concept Store într-un mall din București, o premieră pentru România și una dintre primele astfel de inițiative din EuropaO decizie definitivă a companiei chineze de automobile va fi în toamna acestui an.
Planul chinezilor, care se concentrează în principal pe mașini electrice de dimensiune redusă, este de a investi 400 milioane euro în această fabrică, care să înceapă producția în 2020, cu o capacitate lunară de fabricare de până la 5.000 de mașini electrice.
În România, o mașină electrică pornește de la un preț de aproximativ 25.000 de euro, statul acordând o subvenție de 10.000 de euro.
CITEȘTE ȘI Hotelul Dacia din Satu Mare, monument istoric inaugurat în 1902, a intrat în proprietatea unei firme ungare, statul român nedorind să își exercite dreptul de preempțiuneCompania chineză a fost lansată în urmă cu 7 ani, având astăzi patru fabrici în China, una în Olanda și încă una în pregătire în Coreea de Sud.
Zhi Dou face parte din Zhejiang Geely Holding, care deține și mărcile Volvo sau Lotus.