Punctul central al investițiilor Carrefour din regiune este România, în timp ce în Polonia, unde retailerul este de asemenea prezent pe piață, rețeaua de francize se reduce din cauza concurenței puternice, conform datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Astfel, România a fost, în detrimentul Poloniei, principala destinație din regiune a investițiilor Carrefour în 2023, retailerul încheind anul cu peste 40 de magazine noi, în toate formatele existente. Au fost deschise două noi hipermarketuri, însă creșterea a venit în special din extinderea rețelei de magazine de proximitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările din România ale Carrefour au urcat, în termeni comparabili, cu 4,7% în trimestrul al patrulea din 2023, la 868 milioane de euro, pe fondul unui trafic mai mare în magazine și al unei creșteri în volum a vânzărilor.
"În România (+4,7% LFL), creșterea s-a menținut puternică pe parcursul trimestrului (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) și a încetinirii inflației. Această performanță bună reflectă îmbunătățirea volumelor și creșterea traficului în magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea rețelei de magazine Cora", spune retailerul francez.
La nivel anual, vânzările au însumat 2,9 miliarde de euro, o creștere de 7%, în termeni comparabili, față de 2022.
Carrefour a obținut recent aprobarea Consiliului Concurenței pentru preluarea hipermarketurilor Cora, tranzacția fiind finalizată. Rebrandingul a început însă anul acesta, astfel că numărul de locații Carrefour de pe piața locală nu reflectă tranzacția.