Proprietarul PRO TV, grupul de media Central European Media Enterprises (CME), ia în calcul o potențială fuziune sau vânzarea către un investitor strategic, parte a unui plan menit să maximizeze valoarea deținerilor acționarilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Consiliul de Administrație a format un comitet special format din directori independenți, care să conducă procesul de revizuire a diferitelor alternative strategice disponibile. Acestea pot include, printre altele, vânzarea unei părți sau a întregii companii, o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau continuarea executării planului de afaceri pe termen lung al CME.
Conglomeratul american AT&T, acționarul majoritar al CME, cu o participație de 75%, susține planul grupului de a-și revizui alternativele strategice.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO CEO-ul Taxify ia în calcul să intre în România și cu serviciul de trotinete electrice și livrare de mâncare, dar condiționat"CME deține un set de active unic și poziția de lider incontestabil pe unele dintre piețele mass-media cu cea mai rapidă creștere din Europa. După cinci ani de creștere neegalată și un program impresionant de reducere a îndatorării, compania este în cea mai bună formă. Credem cu tărie că acum este momentul potrivit pentru a efectua această revizuire strategică”, a comentat John Billock, președintele CME.
CME operează o rețea de 30 de canale TV, în România, Bulgaria, Cehia, Slovacia și Slovenia.
România a fost anul trecut a doua cea mai performantă piață pentru CME, după Cehia. Grupul a raportat venituri de 201,5 milioane dolari pe piața românească, în urcare cu 5,4% în termeni reali (+3,2% la un curs de schimb constant) comparativ cu 2017. Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat cu 16,8% în termeni reali și cu 14% la un curs valutar stabil, până la aproape 85,74 milioane de euro.
CME deține în România posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova.
Grupul a angajat firmele Allen & Company LLC și BofA Merrill Lynch în calitate de consilieri financiari pentru evaluarea opțiunilor strategice, precum și Covington & Burling în calitate de consilier legal.