Bucureștiul devine, încet-încet, un oraș turistic care rivalizează cu Capitale precum Berlinul, iar primii care simt asta sunt hotelierii. Dacă în urmă cu cinci ani doar 20% dintre străinii care înnoptau în hotelurile din Capitală erau turiști, restul fiind oameni de afaceri, acum ponderea celor veniți pentru vacanțe a urcat la 40%.
În urmă cu zece ani, principala problemă a hotelurilor din București era că, în weekend, prin camerele lor cam bătea vântul. Oamenii de afaceri plecau cel târziu vineri, iar turiștii nu prea se înghesuiau să vină. Practic, în weekend, gradul de ocupare al hotelurilor "cădea în cap", undeva sub limita de profitabilitate de 40-45%. Acum, gradul de ocupare în weekend crește la 60-65%.
În ultimii ani, însă, evenimentele organizate în București și centrul vechi al orașului, din ce în ce mai efervescent, dar mai ales cursele low cost tot mai multe, care au ieftinit vacanțele, fac din capitala României un oraș turistic comparabil cu Berlinul, după cum spun hotelierii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), spune că, în urmă cu cinci ani, turismul leisure ocupa doar 20% ca pondere în gradul de ocupare al hotelurilor și a crescut la 30% cu 2-3 ani în urmă. Acum, din datele hotelierilor, turiștii reprezintă 40% din numărul celor care înnoptează în hotelurile din București.
"În ciuda lipsei promovării orașului de către autoritățile centrale și locale, turismul a crescut constant. Orașul se promovează, practic, singur", afirmă Ile. Cei mai mulți turiști vin din țările Europei de Vest.
El spune că majoritatea turiștilor care ajung în București pleacă mulțumiți, pentru că găsesc aici lucruri mai bune decât cele la care se așteptau. Ei sunt, în general, încântați de viața de noapte a orașului și de confortul hotelurilor.