Pagina de Facebook a Profit.ro este ținută sub anumite restricții de aproape jumătate de an, pentru o singură postare apreciată, în cei 6 ani și jumătate de funcționare a site-ului, ca neconformă cu standardele platformei, postare care a prezentat știrea preluată integral, fără modificări, de la o agenție națională de presă. Știrea este în continuare prezentă pe pagina de Facebook a agenției de presă respective.
Materialul a fost postat pe 14 august și a generat restricționarea automată a paginii Profit.ro. După 30 de zile de la acel moment, contului de pe care a fost postat articolul i-a fost retrasă automat restricția de către instrumentele tehnice ale Facebook, în schimb pagina de business Profit.ro a rămas și până la acest moment "în roșu", cu indicația "This Page isn't being suggested to people at this time" și cu mesajul standard explicativ al încălcărilor repetate ale standardelor, deși materialul preluat de pe agenția de presă în 14 august este și la acest moment singurul inclus în "cazier" în cei 6 ani și jumătate de funcționare a site-ului, furnizor de informații de business.
Încercările repetete derulate de la acel moment de Profit.ro de a rezolva situația, generată de o decizie de impunere a unor restricții care a fost contestată de Profit.ro la acel moment, au rămas fără succes și până astăzi, în lipsa unui relații directe și eficiente de comunicare cu Facebook.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În vara anului trecut, Hotnews a semnalat că pagina i-a fost restricționată o lună și jumătate, explicând totodată că nu poate contesta direct decizia și nu poate lua legătura cu un „factor uman” de la Facebook, totul fiind stabilit de algoritm. Pagina HotNews.ro a fost restricționată și postările sale au fost îngropate cu totul de către algoritmii rețelei sociale, explica Hotnews.
Tot în vara anului trecut, pe 14 iunie, G4Media a anunțat că a fost sancționată de Facebook pentru două articole. Reprezentanții G4Media.ro au spus atunci că au încercat să conteste decizia Facebook, dar fără niciun succes. Au avut la dispoziție doar un formular standard pentru feedback unde au bifat că nu sunt de acord cu decizia Facebook.
De la acel moment, pagina G4Media a devenit „invizibilă” pe Facebook, explicau jurnaliștii.