Constantia Flexible, grup austriac specializat în fabricarea de ambalaje, își închide fabrica de lângă București, operațiune în urma căreia 90 de angajați vor rămâne fără loc de muncă.
Procesul de închidere a fabricii este preconizat să fie încheiat până în luna iulie.
Fabrica este localizată între București și Călărași. După închiderea acesteia, ambalajele pentru clienții din România ai grupului vor fi produse la fabricile din Weiden (Germania), Ankara (Turcia) și Kleszczów (Polonia).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Vom închide fabrica într-un mod corect și social responsabil, asigurându-ne în același timp că nu vom cauza probleme în aprovizionarea clienților", a anunțat Stefan Grote, executive vice president al Constantia Flexibles Food Europe.
În 2015, fabrica din România a grupului a înregistrat o pierdere de 9,9 milioane lei, la o cifră de afaceri de 47,7 milioane lei.
În anii precedenți, rezultatele fabricii au fost: 2014 - pierdere de 6 milioane lei, 2013 - pierdere de 2,7 milioane lei, 2012 - profit de 873.661 lei, 2011 - pierdere de 2,1 milioane lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Copos vrea să vândă unul dintre cele două hoteluri de la mare. Este prima dată când vinde de când a intrat în business-ul turisticConstantia Flexible Group este unul dintre principalii producători de ambalaje la nivel mondial, cu peste 10.000 de angajați în 55 de fabrici din 24 de țări.
Grupul produce ambalaje pentru branduri precum Danone, Nestle, Pepsico, Ferrero, Sanofi, Coca Cola, Heineken, Carlsberg.
Brandurile pentru care grupul asigură ambalaje de peste 10 ani
Ca producție, grupul este pe locul 2 în Europa și pe poziția 4 la nivel mondial, având vânzări anuale de 1,9 miliarde euro.
Tot în această lună, Profit.ro a anunțat că Britanicii de la Alison Hayes, care produc în România haine pentru retaileri internaționali precum Primark sau Debenhams, vor închide fabrica din Urziceni, unde lucrează peste 350 de angajați.
Un document oficial prezentat de Profit.ro relevă că britanicii își explică decizia, printre altele, prin faptul că îi costă mult transportul angajaților, iar mulți dintre aceștia nici nu vin la muncă.