Construit în urmă cu mai bine de zece ani într-o clădire de lângă Mitropolie, care a aparținut arhitectului Suter, apropiat al regelui Carol I, Carol Parc a reușit să devină cel mai luxos hotel din București. La doar doi ani de la inaugurare, proprietarul l-a scos la vânzare, mai întâi cu 14 milioane de euro, pentru ca după doi ani să-l iefinească la 10 milioane de euro, iar după alți câțiva ani să fie executat silit. Un om de afaceri timișorean l-a cumpărat în 2015 la o licitație a executorului, iar în acest an îl va redeschide după ce l-a modernizat și reamenajat. Aici au stat Beyonce, Nicholas Cage, Deep Purple, Enrique Iglesias.
Când a deschis Carol Parc în 2007, Adrian Petre, fost angajat la un hotel de lux din New York, a încercat să aducă aici ce învățase peste Ocean. A constatat că turiștii de lux care ajungeau în țară aveau de ales între mai multe hoteluri de cinci stele, însă nu exista niciunul cu adevărat exclusivist.
Adrian Petre cumpărase cu 1 milion de dolari în 2003 clădirea, ridicată înainte de Al Doilea Război Mondial de arhitectul Suter, apropiat al Regelui Carol I. Comuniștii au naționalizat ulterior imobilul și l-au transformat mai întâi în sediu al partidului, apoi în birouri ale ICRAL.
Fostul angajat al hotelului Lowell din New York a transformat clădirea în hotel de lux, iar investiția totală s-a ridicat la 6 milioane de euro. Fiecare dintre cele 17 camere arăta altfel, iar mobilierul a costat 1,5 milioane de euro. Doar candelabrul uriaș din hol, înalt de patru etaje, costase peste 100.000 de euro. Tarifele de cazare erau și ele exclusiviste - 450 de euro pe noapte, de trei ori mai mari decât la cele mai scumpe hoteluri din București. Hotelul a fost afiliat la Small Luxury Hotel, fiind dealtfel și singurul de pe piața locală inclus în topul unităților de lux al revistei americane Condé Nast Traveler.
Deși la început a atras clienți celebri, precum cântăreața Beyonce, actorul Nicholas Cage, Deep Purple sau Enrique Iglesias, ceva nu a mers cum trebuie în business-ul lui Adrian Petre, pentru că în 2008 a încercat să scoată hotelul la vânzare cu 14 milioane de euro. Cum nu a găsit clienți, doi ani mai târziu l-a ieftinit la 11 milioane de euro, pentru ca după alți câțiva ani să-i coboare prețul la 7 milioane de euro. Ulterior, firma lui Petre a intrat în insolvență, iar hotelul a intrat în executare silită.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO&VIDEO Hotelul Lido, emblemă a Bucureștiului, redeschis după 7 ani. A fost preluat de Mohammad Murad, care vrea să-l afilieze la lanțul hotelier al lui Donald TrumpOmul de afaceri Vasile Albulescu l-a cumpărat în 2015 la o licitație publică organizată de executor. Prețul de achiziție de 2-3 milioane de euro, vehiculat în piață, n-a fost confirmat de cumpărător pentru Profit.ro. "Mi-a plăcut clădirea, mi s-a părut un activ interesant și de aceea am cumpărat-o. Vreau să o refac și să o pun în valoare", a declarat, pentru Profit.ro, Vasile Albulescu, care deține o firmă specializată în foraj și este la prima investiție pe piața hotelieră.
El spune că toată partea de infrastructură a clădirii și instalațiile sanitare erau în paragină și a trebuit să fie înlocuite. Când el a preluat hotelul, acesta era deja închis de ceva vreme. Omul de afaceri a preluat doar clădirea, nu și mobilierul. "Noi aducem acum mobilier nou și schimbăm tot. Ne-am propus ca atunci când vom inaugura hotelul, în acest an, să arate mai bine decât atunci când a fost deschis", a afirmat Albulescu. Hotelul va fi operat fie de cumpărător, fie de o firmă specializată în managementul hotelier.
La mai bine de zece ani de la deschidere, singurul hotel exclusivist din România revine în joc. Succesul lui va depinde de turiștii de lux care vin aici, dacă într-adevăr vin. În funcție de cum va merge hotelul ne vom da seama dacă România a devenit între timp o țară interesantă și pentru foarte pretențioși sau a rămas în continuare o destinație a oamenilor de afaceri și a turiștilor străini bătrâni, care vin aici doar pentru că este ieftin.