O nouă platformă de livrare de mâncare, cu sediul în Columbia, a intrat în România

O nouă platformă de livrare de mâncare, cu sediul în Columbia, a intrat în România
scris 11 iun 2018

Platforma FoodEx de livrare de mâncare, lansată în 1988 și având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, a intrat în România, începând să opereze în București. Planul companiei este ca, în următorul an, platforma FoodEx să fie disponibilă în 11 țări, atât pentru utilizatorii din Europa de Est, cât și Orientul Mijlociu și Asia.

FoodEx a operat inițial sub numele Decafe, schimbându-și denumirea în octombrie 2003.

Urmărește-ne și pe Google News

Platforma se laudă cu rapiditatea și ușurința în utilizare, promițând găsirea în doar câteva secunde a restaurantului preferat și un timp de sub un minut pentru plasarea unei comenzi. Utilizatorii o pot accesa atât de pe un computer desktop, pe site-ul www.foodex.com, cât și din aplicația mobilă FoodEx, pe care o pot descărca atât din Google Play, cât și din App Store.

Una din companiile parentale este Compania de Advertising AdNow. Planul companiei este ca, în următorul an, platforma FoodEx să fie disponibilă în 11 țări, atât pentru utilizatorii din Europa de Est, cât și Orientul Mijlociu si Asia.

FoodEx va lansa si un sistem de loializare prin puncte, de care clienții fideli vor putea beneficia pentru reduceri la comenzile efectuate. Clienții vor avea și opțiunea de precomanda, prin care pot comanda mâncarea preferată și pot alege chiar ei ziua și ora de livrare a acesteia.

În plus, prin sistemul inteligent de construcție, platforma ține minte comenzile anterioare și, în funcție de acestea, va face sugestii de restaurante.

"FoodEx este foarte ușor de adaptat la orice tip de restaurant si se integrează ușor cu sistemul de comenzi al restaurantului, astfel că platforma va facilita recepționarea, plasarea comenzii și va ușura aspectele logistice de care depind restaurantele."

FoodEx va concura în România cu platforme precum Oliviera, Foodpanda sau Caserola, dar și cu servicii care au intrat recent pe piața locală precum Uber Eats și Glovo.

Recent, și compania spaniolă care dezvoltă aplicația Glovo de livrare rapidă, în maximum 1 oră, de produse alimentare și nealimentare, după modelul companiei americane Postmates, a lansat aplicația și în România, confirmând astfel informațiile anunțate din aprilie în exclusivitate Profit.ro.

O afacere de familie din România, dată exemplu de Facebook ca o sursă bună de venit: Au pornit în Suedia, ea cosea haine în sufragerie și le vindea CITEȘTE ȘI O afacere de familie din România, dată exemplu de Facebook ca o sursă bună de venit: Au pornit în Suedia, ea cosea haine în sufragerie și le vindea

Pe piața românească au mai intrat recent și alți furnizori orientați însă în principal spre comenzi online de mâncare.

În februarie, platforma Takeaway.com a cumpărat BGmenu, serviciul de catering din Bulgaria, și platforma de comenzi online de mân­care Oliviera, cu operațiuni în România, ambele deținute de grupul bulgar Hello Hungry. Tranzacția s-a ridicat la 10,5 milioane euro.

BGmenu este principala companie în livrarea de alimente din Bulgaria, iar Oliviera, lansată tot în 2015, este una dintre cele mai mari platforme de comenzi online din România.

Familia Alin Niculae, proprietarul Oscar Downstream, o nouă tranzacție imobiliară - cumpără un teren al Romexpo cu aproape 5 milioane de euro CITEȘTE ȘI Familia Alin Niculae, proprietarul Oscar Downstream, o nouă tranzacție imobiliară - cumpără un teren al Romexpo cu aproape 5 milioane de euro

Pe piața locală mai operează și alte aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum foodpanda, toscafood, hipMenu, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.

Profit.ro a anunțat recent că firma americană de ridesharing Uber lansează în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. România este primul stat din regiune în care va fi introdus serviciul.

De asemenea, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.

La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.

Piața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani. Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.

Un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.

viewscnt
Afla mai multe despre
glovo
catering