Motorul 1,0 litri EcoBoost, care echipează mai multe modele ale Ford și este fabricat atât la Craiova, cât și în uzina Ford din Koln, a fost premiat al șaselea an consecutiv cu titlul de Motorul Anului, în categoria sa, „motoare sub un litru”. Motorul 0.9 litri, fabricat de Dacia, a obținut locul al șaselea.
Concursul Engine of The Year este organizat de revista de specialitate „Engine Technology International” și este cel mai prestigios concurs dedicat propulsoarelor din industria auto. Concursul are mai multe categorii, pe intervale de cilindree, și un clasament general, în care sunt punctate toate motoarele eligibile. Juriul este format din 58 de jurnaliști din 31 de țări, iar fiecare ediție este precedată de teste realizate cu toate motoarele înscrise în concurs.
De la lansarea sa din 2012, motorul 1.0 EcoBoost a câștigat 10 premii, din care 6 la categoria sa, un premiu pentru debut, în 2012, și 3 premii de Motorul Anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul acesta a concurat la categoria sa alături de alte 35 de motoare, cu 9 mai multe decât anul trecut. Și în acest an, a fost înscris în concurs și motorul 0.9 litri, fabricat la Mioveni în uzina Dacia. Acesta s-a clasat pe locul 6, cu numai 62 de puncte.
“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a fost o apariție revoluționară și a stabilit etalonul între motoarele compacte și eficiente prin sofisticata tehnologie de turboalimentare EcoBoost, prin injecția directă și prin tehnologiile de sincronizare variabilă”, spune Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului de Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. “Chiar și cu 10 trofee International Engine of the Year în portofoliu, continuăm să căutăm și să găsim soluții pentru a lărgi limitele ingineriei la nivel de motoare și să le oferim clienților și mai multe beneficii puse la dispoziție de acest mult lăudat motor compact”.
Motorul 1.0 EcoBoost echipează mai multe modele ale Ford, printre care și B-Max, care este produs la Craiova, și va fi oferit inclusiv pe SUV-ul EcoSport, ce va intra în producție în această toamnă, în uzina doljeană. Motorul are trei variante de putere, 100 CP, 125 CP și 140 CP. Ford oferă tehnologia EcoBoost pe mai multe motoare pe benzină, în versiuni de cilindree de până la 3.5 litri.
“Cel mai mic motor din familia EcoBoost rămâne cel mai bine conceput motor cu trei cilindri de un litru, în ciuda unor candidați noi care au apărut pe scena mondială”, a spus în cadrul ceremoniei de la Stuttgart Dean Slavnich, co-președinte al celei de-a 19-a ediții a competiției Motorul Internațional al Anului și redactor-șef al publicației Engine Technology International. “Poate chiar și mai impresionant este faptul că vorbim despre primul motor care reușește să-și asigure titlul în clasa sa în fiecare an în care a fost nominalizat”.
Ford a anunțat că motorul 1.0 EcoBoost va primi, de la începutul lui 2018, tehnologia de dezactivare a cilindrilor, care va reduce costurile de rulare prin oprirea unuia dintre cei trei cilindri atunci când nu e nevoie de capacitatea completă a motorului, așa cum se întâmplă în cazul rulării cu viteză constantă, la drum lung.
CITEȘTE ȘI FOTO La 27 ani de la primul număr, Anunțul Telefonic amintește: cât costau un apartament, o mașină, un TV Elcrom, un video sau o butelie în 1992Titlul de Engine of The Year 2017 a fost obținut, la categoria generală, de un motor Ferarri, de 3.9 litri, biturbo, cu 8 cilindri în V.
CLASAMENT GENERAL
Ferrari 3.9-litre biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider) – 251 puncte
Porsche 3-litre six-cylinder turbo (Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS) – 216 puncte
BMW 1.5-litre three-cylinder electric-gasoline hybrid (BMW i8) -151 puncte
Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi RS3, TT RS) – 139 puncte
Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport) – 136 puncte
Tesla full-electric powertrain (Tesla Model S, Model X) – 135 puncte
PSA Peugeot Citroen 1.2-litre three-cylinder turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso / Grand Picasso, DS3, DS4) - 131
Porsche 2-litre turbo (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman) – 128 puncte
Ferrari 6.3-litre V12 (Ferrari F12, F12 tdf) – 113puncte