Hatchbackurile cu 3 uși dispar, SUV-urile au acaparat aproape o treime din vânzări. Care sunt cele mai vândute mașini în Europa

Hatchbackurile cu 3 uși dispar, SUV-urile au acaparat aproape o treime din vânzări. Care sunt cele mai vândute mașini în Europa
scris 29 iun 2017

Piața auto europeană trece prin transformări substanțiale, după cum reiese din cea mai recentă analiză a Jato Dynamics, care arată că în luna mai a fost înregistrat un volum record de mașini înmatriculate în ultimii 10 ani, fiind al doilea din istoria statisticilor pentru această lună.

Piața de autoturisme a crescut cu 7,5% în luna mai, în Europa, ajungând la 1,4 milioane de unități, pe fondul unei cereri tot mai mari, caracterizată de o stabilitate economică și politică pe cele mai multe din piețele ce constituie Uniunea Europeană. Analizele Jato arată ceea ce a reieșit și din statisticile livrate de ACEA, și anume faptul că Germania a fost catalizatorul acestor creșteri din Europa, urmată de celelalte piețe majore, precum Spania, Austria, dar și de una dintre țările din estul Europei, Polonia, care pare că nu se mai oprește.

Urmărește-ne și pe Google News

Industria auto și-a găsit, la rândul ei, argumente pentru a genera vânzări tot mai mari, fiind evidente schimbările prin care trece oferta de autoturisme, o ofertă care ține cont de preferințele cumpoărătorilor. Astfel, a scăzut foarte mult cumpărarea de mașini de oraș cu 3 uși, supermini și compacte, acestea înregistrând o scădere de 8,4% în primele luni din acest an, până la un nivel de 76.800 unități.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Versiunile cu 4 și 5 uși au crescut cu 5,1%, la 594.300 unități, astfel că este limpede direcția în care merg europenii. Cifrele de la Jato susțin un declin de lungă durată pentru hacthback-uri, început în vârful crizei din 2009, când se vindeau 2,4 milioane de caroserii cu 3 sau 5 uși. În 2016, doar 1 milion de astfel de modele mai erau vândute. Lansarea noului VW Polo este reprezentativă pentru acest fenomen: după 5 generații, subcompacta cu tradiție în Germania și Europa nu va mai avea și o versiune în 3 uși.

România, în topul creșterilor pe piața auto din UE. Dacia a atins o cotă de piață de 3,3% în luna mai CITEȘTE ȘI România, în topul creșterilor pe piața auto din UE. Dacia a atins o cotă de piață de 3,3% în luna mai

În schimb, preferințele europenilor merg către mașini mult mai practice, și nu vorbim aici despre monovolume, celebrul segment MPV, care este și el în declin (-14%). Dacă ne uităm în calsamentul celor mai vândute 50 de modele din Europa, observăm că nu mai există decât 3 MPV-uri, care vor ieși din gamă foarte curând, dar au apărut în schimb o puzderie de modele noi.

Este vorba despre SUV-uri, supranumite și crossovere, aceste vehicule care în urmă cu 20 de ani treceau printr-un amplu scandal în SUA, fiind considerate cele mai periculoase vehicule, iar astăzi se vând în milioane de exemplare pe întreg mapamondul. Datele din 2017 arată că acest segment a cunoscut cea mai mare creștere din piață cu un plus de aproape 23% față de anul trecut, acaparând o cotă de piață impresionantă, de 27,9%, și asta în timp ce segmentele B și C au crescut discret, iar clasa D, a sedanurilor, a scăzut.

Hatchbackurile cu 3 uși dispar, SUV-urile au acaparat aproape o treime din vânzări. Care sunt cele mai vândute mașini în Europa

Pentru a face compromisul perfect, europenii au ales SUV-urile subcompacte, care nu sunt altceva decât niște hacthback-uri cu aer de SUV. Cele mai mutle nu dispun de tracțiune intergală, iar dacă o au ca echipare opțională nimeni nu o cumpără. Au o poziție mai ridicată la volan (precum MPV-urile odinioară), au o serie de ornamente pe post de protecție exterioară și pot fi personalizate destul de mult. Peugeot 2008 rămâne cel mai vândut crossover de clasă B, fiind urmat de Opel Mokka și Renault Captur. Dar să nu uităm că modelul fabricat în România, Dacia Duster, este al patrulea în segmentul său și deține o cotă importantă din piața de SUV-uri.

Nu lipsite de atractivitate sunt SUV-urile compacte, ba chiar am putea spune că sunt la fel de vedete, așa cum sunt și cele de clasă medie și chiar cele mari.

De altfel, cel mai vândut SUV din Europa este Nissan Qashqai, și asta de foarte mulți ani încoace. În 2006, când se lansa în premieră Nissan Qqashqai, reprezentanții companiei se temeau groaznic de asocierea modelului cu termenul de SUV, deși mașina exact asta era. Prezentările de la lansare insistau toate pe faptul că e o mașină compactă, un crossover urban. Publicul a înțeles exact ce este Qashqai, l-a cumpărat în număr impresionant de exemplare, iar de la adoua generație, Qashqai a devenit de-a dreptul un SUV în prezentări, având și dimensiunile crescute, pe măsura cererii europenilor.  

Concurentul principal este Tiguan, de la VW, care deși nu a reușit să depășească modelul japonez, are creșteri uriașe în acest an (81%) și uimitoare în luna mai (111%). La fel ca și Qashqai, Tiguan a crescut în dimensiuni și oferă tot mai multă tehnologie atât pentru rulare, cât și pentru conectare.

Una peste alta, în Top 50 sunt nu mai puțin de 15 SUV-uri, din care majoritatea au fost lansate în ultimii ani. Viitorul pe termen mediu aparține acestui tip de caroserie, toate studiile de piață arătând că în numai 2-3 ani vor fi  vândute peste 2 milioane de SUV-uri subcompacte anual.

Și să mai amintim că două dintre acestea vor fi fabricate în România, Duster și Ford EcoSport.

Hatchbackurile cu 3 uși dispar, SUV-urile au acaparat aproape o treime din vânzări. Care sunt cele mai vândute mașini în Europa
viewscnt
Afla mai multe despre
top masini
piata auto
jato