România a avut o prezență aproape insesizabilă, cu un stand minuscul incluzând trei operatori și două mese, la Arabian Travel Market, târgul de turism programat în perioada 22-25 aprilie în capitala mondială a luxului, Dubai. Standul României, de cinci ori mai mic decât cel al Ungariei și de trei ori mai mic decât cele ale Bulgariei, Croației sau Sloveniei, a fost vizitat și de ministrul Bogdan Trif, ajuns în Dubai alături de secretara sa. Oficiali din Ministerul Turismului au susținut în ultimii ani că vor să atragă cât mai mulți vizitatori din țările arabe.
Ministerul Turismului s-a prezentat la târg cu un stand tipic de 20 de metri pătrați, realizat fără procedură de achiziție. Standul are doar patru desk-uri, dintre care unul al ministerului, iar celelalte ale firmelor GDS Travel, Amero Tours și Cluj Tourism. Practic, dintre cei trei expozanți, doar Amero Tours este turoperator, GDS Travel fiind o companie de tehnologie, iar Cluj Tourism este reprezentanta municipalității. Prin comparație cu standul României, cel al Ungariei are o suprafață de 100 de metri pătrați, cel al Serbiei - 50 metri pătrați, iar standurile Croației și Bulgariei, câte 60 de metri pătrați.
Surse din piața de turism susțin că amenajarea standului a costat 17.000 de euro, iar din minister au ajuns, inițial, pentru târg doi angajați: Irena Petre de la departamentul de promovare al Ministerului Turismului și Adrian Bujoaică, consilier al ministrului. Miercuri au ajuns la târgul din Dubai ministrul Bogdan Trif și tânăra Alexandra Vancea, secretară la cabinetul ministrului.
Jucători din industrie spun că turiștii din Emiratele Arabe Unite sunt atrași de lux și, pentru a-i face să intre în stand, este nevoie de decoruri impresionante. Imagini comparative ale standurilor pot fi văzute în Galeria FOTO.
Prezența României la târgurile internaționale de turism în acest an și lista acestora a fost aprobată de fostul ministru de resort Mircea Dobre, decizia finală aparținând actualului ministru, Bogdan Trif.
CITEȘTE ȘI Corespondență din Berlin: La prima sa participare ca ministru al Turismului la cel mai important târg din lume, Bogdan Trif dă șah-mat promovării cu o șahistă și un încondeiator de ouă, care țin loc de strategieContactați de Profit.ro, reprezentanții Ministerului Turismului nu au răspuns întrebărilor.
Contactat de Profit.ro, Gheorghe Fodoreanu, proprietarul Invitation Romania, una dintre cele mai mari firme de incoming din țară, a declarat că prezența României la târgurile internaționale trebuie să respecte anumite priorități și să țină cont de două aspecte: de unde vin banii și promovarea României în marile bazine demografice.
"Dubaiul nu se încadrează în niciuna dintre aceste priorități, iar banii pentru prezența la acest târg au fost cheltuiți degeaba, pentru că România nu va avea niciun beneficiu", afirmă Fodoreanu.