Retailerul de modă LPP, care operează brandurile Reserved, Cropp, Mohito, House și Sinsay, cel mai mare din Polonia, a deschis, prin LPP Logistics, un centru de distribuție în România cu o suprafață de 65.000 metri pătrați, confirmând informațiile anunțate anterior de Profit.ro.
Noua unitate va angaja circa 300 de persoane în diverse specializări. Unitatea de 65.000 de metri pătrați are o capacitate de 45.000 de paleți, cu posibilitatea de depozitare a până la 720.000 de cutii de carton.
LPP a început deja aprovizionarea și primele operațiuni logistice de lansare a noii facilități.
Poziționarea strategică a noii investiții va permite companiei să deservească 450 de magazine ale brandurilor de îmbrăcăminte LPP din România, Bulgaria, Ungaria, Croația, Macedonia de Nord, Serbia și Grecia cu circa 6 milioane produse săptămânal.
Centrul este, de asemenea, conceput să susțină livrările către Centrul de Fulfillment din România și să acționeze ca un hub cross dock pentru o parte din livrările din Polonia.
LPP intră în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite în România, după eMAG/Fashion Days. Noul centru de distribuție, situat în CTPark Bucharest West, lângă București, în comuna Bolintin-Deal, este al doilea depozit administrat de compania din Gdańsk în România și al optulea din întregul portofoliu al grupului. În prezent, suprafața totală de depozitare a LPP Logistics se apropie de 0,5 milioane de metri pătrați.
Alegerea locului pentru noul centru are o importanță strategică pentru planurile de afaceri ale grupului LPP, susținute de LPP Logistics. După retragerea din Rusia, regiuni din vestul și sudul Europei au devenit vectorii de dezvoltare ai rețelei comerciale a producătorului polonez.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Dan Șucu, proprietarul Mobexpert, intră pe piața media. Mandatul lui Adrian Sârbu - prelungit încă 4 aniCentrul de distribuție, cu suprafața de 65.000 mp, va deservi magazinele fixe și livrarea de bunuri către regiuni cu o populație totală de aproximativ 59 de milioane.
În doi ani și jumătate, numărul magazinelor marca LPP din această țară s-a dublat - de la 59 la sfârșitul anului 2019, la 118 la mijlocul anului 2022. La sfârșitul celui de-al patrulea trimestru al exercițiului financiar 2023/24, portofoliul mărcilor LPP din această regiune va cuprinde deja peste 500 de magazine, în timp ce compania intenționează să își continue expansiunea în anii următori, printre altele în România sau Grecia
În 2021, compania a confirmat că își va dubla capacitatea de depozitare din România, operațiune anunțată anterior de Profit.ro.
Compania și-a argumentat decizia prin importanța tot mai mare a pieței românești în vânzările de e-commerce, precum și prin faptul că dublarea depozitului îi va permite să gestioneze comenzile online ale clienților atât din România, cât și din țările vecine, inclusiv Bulgaria.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferExtinderea depozitului în România a fost, alături de depozitul de comerț electronic din Rusia și centrul de distribuție din Polonia (la Brześć Kujawski), o altă investiție care vizează consolidarea și dezvoltarea logisticii LPP.
LPP, controlat indirect de familia lui Marek Piechocki – unul dintre cei mai bogați polonezi, s-a extins puternic pe piața românească în ultimii ani, ajungând, în prezent, să gestioneze circa 60 de magazine sub cele cinci branduri ale sale. În 2020, retailerul a inaugurat un centru de distribuție în suprafață de 22.000 de metri pătrați în parcul logistic WDP din Ștefăneștii de Jos, măsură care i-a permis să livreze comenzile clienților din sud-estul Europei la o zi de la tranzacție.
LPP semnase și un precontract de închiriere cu WDP pentru încă aproape 22.000 de metri pătrați, pe o perioadă de 9 ani, după ce comenzile online au crescut în contextul pandemiei.