Mai mult de zece hoteluri aflate într-o stare avansată de degradare, care cumulează peste 2.500 de camere, au fost vândute, la prețuri relativ mici, în ultimele luni pe litoral, printre cumpărători fiind nume precum Mohammad Murad și Nicolae Bucovală. Hotelurile, pentru care a fost plătit, în medie, 9.000 de euro pe cameră, urmează să fie renovate până anul viitor, iar investițiile sunt programate să fie recuperate, în medie, în cinci ani.
Dacă hotelurile care arată bine pe litoral sunt considerate scumpe de către cumpărători, cu prețuri pe cameră care ajung la zeci de mii de euro, investitorii s-au orientat în ultimii ani către unități aflate într-o stare avansată de degradare și care fie au fost vândute de proprietari, fie au fost scoase la vânzare de către ANAF, în contul datoriilor bugetare.
Așa s-a întâmplat cu cinci hoteluri deținute de frații Micula, dintre care trei au fost cumpărate de Mohammad Murad: Prahova și Clăbucet din Neptun și Craiova din Olimp.
Hotelurile Romanța din Neptun și Slatina din Olimp, tot ale fraților Micula, au fost achiziționate de doi investitori care mai dețin la mare hoteluri, unul dintre ei având Bavaria Blu din Mamaia, iar celălalt - Holliday din Olimp.
Un alt mare investitor de pe litoral, Nicolae Bucovală, a cumpărat hotelul Oltenia din Olimp de la Gheorghe Bosânceanu, tranzacție anunțată de Profit.ro, iar hotelul Victoria din Mamaia a fost cumpărat de către o elvețiancă de origine română.
Un investitor libanez care administrează mai multe hoteluri în România a cumpărat și hotelul Anca din Venus.
CITEȘTE ȘI Turiștii care vin pe litoral se pot plimba cu autobuzele etajate până în toamnă"Majoritatea tranzacțiilor s-au făcut cu hoteluri din sudul litoralului, iar toți cei care le-au cumpărat bagă bani în ele. Prețul mediu de achiziție pe cameră a fost undeva la 9.000 de euro, iar cumpărătorii mai investesc, în medie, încă 6-7.000 de euro pe cameră", spune pentru Profit.ro Aurelian Marin, proprietarul agenției Paradis Vacanțe de Vis, unul dintre cei mai mari turoperatori de litoral.
El explică apetitul investitorilor prin faptul că, în ultimii trei ani, litoralul românesc merge foarte bine. Din calculele făcute de cumpărători, o investiție în achiziția unui hotel în paragină și în modernizarea acestuia se amortizează, în medie, în cinci ani.
Majoritatea cumpărătorilor mai au deja alte hoteluri la mare, iar în urma investițiilor, noile structuri se vor transforma în all inclusive.