Omul de afaceri Omer Susli a vândut magazinul de decorațiuni interioare Homelux din Ploiești grupului austriac XXXLutz, al doilea cel mai mare retailer de mobilier din lume, după IKEA. El a închis și magazinul în format mic Homelux din Mercur Shopping Center, din centrul Ploieștiului, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.
Videoconferința, programată pentru astăzi, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
După ce Omer Susli a vândut rețeaua de magazine de bricolaj Praktiker către Kingfisher, cumpărătorii au anunțat că închid unitățile din Focșani, Bacău și Ploiești. Magazinele din Focșani și Ploiești au fost redeschise de Susli sub un nou brand de bricolaj, denumit Homelux.
Acum, magazinul Homelux Ploiești, amplasat lângă Metro și în zona Ploiești Shopping City, a fost închis, din nou. Spațiul comercial de circa 10.000 de metri pătrați a fost vândut de Omer Susli grupului austriac XXXLutz, care urmează să deschidă în loc un magazin de mobilă, potrivit surselor Profit.ro.
Tranzacția a fost confirmată de Omer Susli pentru Profit.ro. Reprezentanții XXXLutz nu au răspuns până la publicarea acestui articol dacă vor deschide un magazin sub brandul XXXLutz sau Mömax.
Austriecii, a căror intrare în România a fost anunțată în premieră de Profit.ro, veniți cu gândul să concureze IKEA, dețin astăzi 2 magazine XXXLutz în București și 3 magazine Momax în Arad, Oradea și Timișoara.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, din rețeaua Homelux mai fac parte magazinele din Focșani (6.500 metri pătrați) și Balotești, din DN1 Value Center (1.350 metri pătrați).
Traficul slab l-a determinat pe Omer Susli să închidă și magazinul Homelux, de circa 1.000 de metri pătrați, deschis anul trecut în Mercur Shopping Center din centrul Ploieștiului. Momentan, magazinul este în lichidare de stoc.
Pe de altă parte, planul omului de afaceri este să deschidă anul viitor două magazine noi Homelux, tot pe format mic, în cadrul centrelor comerciale Vitantis din București și River Plaza Mall din Râmnicu Vâlcea, pe care le-a cumpărat anul acesta.
Omer Susli a anunțat, recent, într-o conferință Profit.ro, că și-a regândit strategia și că intră mai mult pe partea de online și magazine mai mici în rețeaua Homelux. În plus, vrea să devină un jucător important în retail prin cumularea unui portofoliu de circa 300.000 de metri pătrați. Pe lângă Vitantis și River Plaza, el a mai preluat integral și complexul Bistrița Retail Park de la partenerul său Ionuț Dumitrescu și a ajuns la spații comerciale cu o suprafață de peste 100.000 de metri pătrați, fără magazinele Homelux.
Anul trecut, investitorul a mai cumpărat de la Portico Investments 5 proiecte de retail de dimensiuni reduse în Tulcea, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin și Bârlad închiriate de Penny Market, MOL România, Jysk, Altex, Ingrimar, Adidas, Romstal și Pepco. Tranzacția a fost de circa 8 milioane de euro.
Acestor spații li se adaugă câteva magazine închiriate de Brico Dépôt și un centru comercial de 12.000 de metri pătrați deținut în co-proprietate în Constanța.
Susli este și unul dintre acționarii care susțin One United Properties. Alături de Ionuț Dumitrescu, el a deținut, până de curând, clădirea de birouri One Victorie Center din centrul Bucureștiului, vândută grupului ungar Indotek.
El este implicat și în diferite alte afaceri, precum producătorul de fibre textile Romtextil, firma specializată în comerțul cu ridicata al materialelor de construcții Search Chemicals, fabrica de cretă măcinată (carbonat de calciu) și transport rutier Tempo Invest sau agenṭia de turism Travel Tips. Susli a fost președinte al Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD).
CITEȘTE ȘI Hagag lansează din România expansiunea pe piața imobiliară italiană printr-o tranzacție majoră Brandul XXXLutz a fost lansat chiar după al doilea război mondial, în toamna anului 1945, la doi ani după apariția IKEA, printr-un mic centru comercial în Austria deschis de Gertrude Seifert, fiica cea mică a familiei de doctori Lutz.
Expansiunea a fost declanșată din 1973, astăzi grupul XXXLutz având peste 370 de magazine în Austria, Germania, Elveția, Cehia, Slovacia, Ungaria, Suedia, Slovenia, Polonia, Bulgaria, Croația, Serbia și România și circa 25.700 de angajați, cu o cifră de afaceri anuală de 5,34 miliarde euro.
Grupul deține mărcile Mömax, Möbelix, Kranz, Neubert, Rück, Aiko, Möma, Lesnina, Emslander, Bierstorfer, Mann Mobilia, Sparkauf, Gamerdinger.