Lanțul polonez de restaurante Gusto Dominium, intrat în România în 2007, și-a închis discret toate restaurantele din Capitală și, conform informațiilor furnizate Profit.ro de reprezentanți ai unui centru comercial, s-a retras de pe piața locală. În vara anului trecut, Dominium și-a închis primul restaurant înființat în România, din zona Pieței Obor din București, invocând atunci efectele Legii antifumat care ar fi generat scăderea vânzărilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Gusto Dominium a inaugurat primul restaurant din România în 2007, iar în vara anului 2016 avea pe piața locală 8 unități, în AFI Palace Cotroceni, Militari Shopping Center, Mega Mall, Obor, Titan, Piața Unirii, Plaza România și AFI Palace Ploiești.
Acum, însă, informațiile postate pe site-ul companiei relevă faptul că Dominium ar mai avea în România doar 4 restaurante, dintre care 1 (cel din Obor) funcționând doar în regim de delivery, celelalte 3 fiind indicate în AFI Cotroceni, Militari Shopping Center și Plaza România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În practică, însă, conform informațiilor furnizate Profit.ro de către reprezentanți ai fiecărui centru comercial, restaurantele Dominium din AFI Cotroceni, Militari Shopping și Plaza România au fost închise etapizat, odată cu începutul acestui an.
"Din câte știm, s-au retras din România", a comunicat pentru Profit.ro reprezentantul unui centru comercial.
Contactați de Profit.ro cu întrebarea dacă închiderea este doar una temporară sau este dorită includerea în articol a unor precizări, reprezentanții din România ai companiei nu au răspuns până la ora publicării acestei informații.
De asemenea, nici reprezentanții din Polonia ai lanțului nu au răspuns.
CITEȘTE ȘI Producătorul american de genți de călătorie de lux Tumi, preluat de grupul Samsonite, a intrat în RomâniaAfacerile companiei în România au crescut de la un an la altul, de la 2,4 milioane lei în 2008 la peste 9,7 milioane lei în 2016, ultimul an raportat. În schimb, compania a fost pe profit doar în intervalul 2008-2012 și în 2015 (un câștig net de 262.194 lei), în 2016 având o pierdere de circa 235.000 lei.
În acest intervalul, numărul mediu de angajați a urcat de la 14 la 117 persoane.
În Polonia, lanțul are peste 70 de restaurante, România fiind singura țară spre care s-a extins.